در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و سومین جشنواره تئاتر استان سیستان و بلوچستان

سینا مرزبان: وجود جشنواره‌ با اهداف فرهنگی برای جامعه مفید است

سینا مرزبان کارگردان شرکت کننده در بخش صحنه سی و سومین جشنواره تئاتر استان می گوید: اگر برگزاری جشنواره‌های تئاتر اهدافی را دنبال کنند، می‌تواند برای مردم جامعه مفید واقع شوندجشنواره‌ای موفق است که بتواند افراد عام را به سالن‌های نمایش بکشاند چرا که افراد خاص خودشان به سالن‌ها می‌آیند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، بخش صحنه‌ای سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان به دبیری علی سرگزی از 17 تا 20 آبان در ایرانشهر در حال برگزاری است.

نزدیک به یک دهه از شروع فعالیت سینا مرزبان در عرصه هنرهای نمایشی می‌گذرد و او طی این سال‌ها توانسته در حداقل 9 نمایش به ایفای نقش بپردازد و 11 نمایش را نیز به عنوان کارگردان به روی صحنه ببرد که کسب چند جایزه کارگردانی در جشنواره تئاتر ملی امید فردا و طراحی صحنه بخش خیابانی سی و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان حاصل این فعالیت‌ها هستند و پس از اتمام بخش خیابانی جشنواره سی و سوم با کارگردانی نمایش «زندمان» پا به بخش صحنه‌ای این جشنواره گذاشت.

او می‌گوید: «نمایش «زندمان» روایتگر سوخت بران بلوچ به قلم جمال ناصر بلیده با بازی زینب رسولی، سینا مرزبان، علی دوستی، عبدالرزاق محمدی و محمد سپاهی است که شاری و مراد را در آساتانه ازدواج نشان می‌دهد و در این میان مراد برای کسب درآمد به مرز می رود اما اتفاقی برای او رخ می دهد و این اتفاق نمایش را پیش می‌برد.»

مرزبان می‌افزاید: «برگزاری جشنواره‌های تئاتر باید هدفمند باشند و اگر در جشنواره‌ها اهداف فرهنگی دنبال شود می‌تواند برای مردم جامعه مفید واقع شود که این امر امسال تا حد زیادی رعایت شد اما باید دانست جشنواره‌ای موفق است که افراد عام را بتواند به سالن‌های نمایش بکشاند چرا که افراد خاص خود به خود به سالن‌ها می‌آیند.»

کارگردان نمایش «زندمان» ادامه می‌دهد: «تئاتر در همه استان و شهرستان ها باید تقویت شود و تا زمانی که این حرف تحقق نیابد نمی توان شاهد تولید یک تئاتر با سطح کیفی قابل قبول در شهرستان ها بود و نمایش متناسب با شان و شخصیت مخاطبان نخواهند بود، لذا باید از پایه به ارتقا زیرساخت‌های نمایش در استان‌ها نگاه شود.»

او می‌گوید: «هنر برای جامعه است و وظیفه آن بیان مسائل خوب یا بد جوامع پیرامونش است، باید دانست که هنرمندان سیاسی نیستند تنها معضلات جامعه را با زبان هنر بیان می‌کنند. امیدواریم روزی تعامل میان مسئولین مختلف و هنرمندان در همه نقاط کشور بیشتر شود.»




مطالب مرتبط

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

برگزیده رتبه سوم زن در جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان می‌گوید: در گذشته بانوان هنرمند برای رسیدن به صحنه تئاتر با مشکلات بسیاری رو به رو بودند اما امروز راه و عرصه برای درخشش آن‌ها در صحنه نمایش هموار شده است.

|

مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است
مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی» می‌گوید: «از جشنواره تئاتر سودای عشق در مشهد تا اجرای نمایشنامه خوانی «کله پیک‌های ...

|

از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است
از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است

کارگردان نمایش "روایت‌هایی از زارا" که این روزها با نمایشنامه خوانی "کله پیک های آرژانتینی" به روی صحنه بازگشته می گوید: «پس از اتمام جشنواره تئاتر استانی بعد از مدتی استراحت به تمرین نمایشنامه خوانی و اجرای عموم "کله پیک ها یآؤژانتینی پرداختیم که این یعنی زندگی در تئاتر ...

|

«شجاع دل» در فجر اجرا می‌شود

«شجاع دل» در فجر اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سیستان و بلوچستان، نمایش «شجاع دل» به عنوان نماینده استان در بخش خیابانی جشنواره چهل و دوم فجر امسال اجرا خواهد رفت. کارگردان این نمایش گفت: «این نمایش مردی را ...

|

مهشید کیخا برگزیده  رتبه سوم بازیگری زن جشنواره سی‌وسوم:

جشنواره‌های تئاتر فرصتی برای تبادل اطلاعات و آموزش است
مهشید کیخا برگزیده رتبه سوم بازیگری زن جشنواره سی‌وسوم:

جشنواره‌های تئاتر فرصتی برای تبادل اطلاعات و آموزش است

برگزیده بازیگری سوم زن سی و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان می گوید: « برای آنها که دور از مرکز هستند جشنواره های تئاتر فرصنی مناسب برای تبادل آموخته ها و اطلاعات نمایشی بین هنرمندان گروه های هنری است و آن را باید غنیمت شمرد.»

|

نظرات کاربران