در حال بارگذاری ...

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان برگزیدگانش را شناخت

بخش صحنه‌ای سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان با رقابت ۱۴ نمایش از ۱۷ آبان در ایرانشهر آغاز شد و ۲۰ آبان با برگزاری آیین اختتامیه برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، بخش صحنه‌ای سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان به دبیری علی سرگزی از 17 تا 20 آبان در ایرانشهر برگزار شد و در آیین اختتامیه آن که با حضور مسئولان و هنرمندان برگزار شد، برگزیدگان و آثار راه‌یافته به جشنواره مناطق فجر معرفی شدند.

 

تامین اعتبار مجتمع فرهنگی و هنری ایرانشهر 

مهرداد جهاندیده فرماندار ایرانشهر در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان که در مجتمع فرهنگی و هنری ایرانشهر برگزار شد؛ گفت: «هنر همیشه حلال معضلات اجتماعی بوده و در راس آنها هنر نمایش و تئاتر بیشترین وظیفه و تاثیر را به دوش می‌کشد. لذا باید به این هنرارج نهاد و زمینه‌های فعالیت هنرمندان این عرصه را فراهم کرد.»

او افزود: «با توجه به توان هنرمندان نمایشی شهرستان ایرانشهر بهبود زیرساخت‌های نمایشی این شهرستان بسیار احساس می‌شد و به همین منظور پس از پیگیریی‌های فراوان و با تامین اعتبارات لازم برای ایجاد این مجتمع کلنگ احداث آن اواخر آذرماه به زمین زده خواهد شد.»

 

تئاتر را به همه نقاط استان می‌بریم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم گفت: «برنامه‌های فرهنگی در استان رشد بسیار داشته و جشنواره‌های متعدد قرآنی، موسیقی و نمایشی در مناطق مختلف استان برگزار شد که جشنواره‌های تئاتر خیابانی سراوان و تئاتر صحنه ایرانشهر نیز از این دسته هستند.»

علی سرگزی ادامه داد: «برگزاری جشنواره‌های تئاتر سبب ایجاد تعامل بیشتر میان هنرمندان و ایجاد شور و اشتیاق میان مردم هنر دوست می‌شود و امید می‌رود در سال‌های آتی نیز شاهد این شور و اشتیاق میان جامعه هنری استان باشیم و جشنواره های تئاتر در سراسر استان برگزار شود»

 

اعلام آراء داوران

در پایان این جلسه بنابر رای هیئت داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استانی در بخش طراحی پوستر لوح تقدیر این بخش به مریم ریگی برای طراحی پوستر نمایش «ستاره‌ها چشمک می‌زند» رسید اما در بخش نور به دلیل نواقص نوری سالن‌های نمایش هیئت داوران تنها از رشید برهانزهی برای نمایش «آشغال مرد»، بصیر مختومی برای نمایش «ابدمان» از ایرانشهر و سعید نوری برای نمایش «گنجشکک اشی مشی» از زاهدان تقدیر کرد.

در حوزه موسیقی این جشنواره بنابر نظر داوران لوح تقدیر و رتبه سوم به علیرضا بامری برای انتخاب موسیقی نمایش «آشغال مرد» از ایرانشهر، لوح تقدیر و رتبه دوم به علی حسینی برای موسیقی نمایش «گنجشکک اشی مشی» به همراه «تمام نمی‌شود ولی تمام» از زاهدان و دیپلم افتخار رتبه اول به گروه موسیقی «ابدمان» از ایرانشهر برای آهنگسازی این نمایش رسید.

اما در طراحی گریم هیئت داوران جایزه سوم خود را مشترکا به ملیحه مهرپویان برای گریم نمایش «بالاتر از سیاهی» از زاهدان و عیسی صادق زاده از ایرانشهر برای نمایش «ابدمان» داد و ستاره بولاقی را برای طراحی گریم نمایش «یک قضیه کشسان» از زاهدان شایسته رتبه دوم دانست و در نهایت دیپلم افتخار این بخش به فرخنده اولیایی برای طراحی گریم نمایش «آشغال مرد» از ایرانشهر رسید.

در بخش طراحی لباس رتبه سوم به علیرضا اکوان برای نمایش «آشغال مرد» از ایرانشهر، رتبه دوم به عیسی صادقی برای نمایش «ستاره‌ها چشمک می‌زنند» از ایرانشهر رسید و فرزاد هدایت برای طراحی لباس نمایش «ابدمان» و ملیحه بولاقی برای نمایش «یک قضیه کشسان» از زاهدان مشترکاً دیپلم افتخار این بخش را از آن خود کردند.

در طراحی صحنه رتبه سوم این بخش به نظیر برهانزهی برای طراحی نمایش «آشغال مرد» از ایرانشهر ، رتبه دوم مشترکاً به مسعود نوری برای نمایش «گنجشکک اشی مشی» از زاهدان و محمود آزاد برای نمایش «ابدمان» از ایرانشهر رسید و عیسی صادقی زاده برای طراحی صحنه نمایش «ستاره‌ها چشمک می‌زنند» دیپلم افتخار و رتبه اول این بخش را دریافت کرد.

هیئت داوران سی و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان در بخش بازیگری زن با ترافیک سنگینی روبرو بود و ابتدا با اهدای لوح تقدیر از سارینا سیاه مردی برای نمایش «دنیای بیگانه من» از زابل، زهرا رئیس السادات برای نمایش «ابدمان» از ایرانشهر، یسرا ناصری‌پور برای نمایش «سلطان» از زاهدان و فاطمه سالاری برای بازی در نمایش «گنجشکک اشی مشی» از زاهدان تقدیر به عمل آورد.

اما رتبه سوم این بخش مشترکا به ویدا داوودی برای نمایش «صنم آقا»، مهشید کیخا برای نمایش «گنجشکک اشی مشی» و ستاره بولاقی برای بازی در نمایش «یک قصه کشسان» هر سه از زاهدان تعلق گرفت.

نرگس محمودی برای بازی در نمایش «هوتک» از نیکشهر، زینب رسول‌زاده برای بازی در نمایش «زندمان» از سراوان و طیبه خلیقی برای بازی در نمایش «صنم آقا» از زاهدان مشترکا رتبه دوم را کسب کردند و در نهایت دیپلم افتخار به همراه لوح تقدیر رتبه اول بازیگری زن به «فرخنده اولیایی» برای بازی در نمایش آشغال مرد رسید.

ترافیک سنگین بخش بازیگری زن به بازیگری مرد هم سرایت کرد و در این بخش نیز هیئت داوران ابتدا از آرمین ریگی برای بازی در نمایش «یک قضیه کشسان» از زاهدان، عارف رئیسی برای بازی در نمایش «هوتک» از نیکشهر، مرتضی نوروزی برای بازی در نمایش «روایت زارا» از زاهدان و محمد آذر کیش برای بازی در نمایش «آشغال مرد» از ایرانشهر تقدیر کرد.

اما در بخش بازیگری سوم مرد رشید باقری برای نمایش «ستاره‌ها چشمک می‌زند» از ایرانشهر، پوریا جلالوند برای نمایش «روایت زارا» و مرتضی مودی برای نمایش «تمام که نمی‌شود اما تمام» از زاهدان حائز این رتبه شدند.

رتبه دوم هم مشترکا به سعید سارانی برای «نمایش گنجشکک اشی مشی» از زاهدان، سیامک سالاری برای نمایش «یک قضیه کشسان» از زاهدان و سعید رضایی کیا برای نمایش «ابدمان» رسید و در نهایت دیپلم افتخار و تندیس رتبه اول نیز به علیرضا اکوان برای نمایش «آشغال مرد» و زکریا ملازهی برای دو نمایش «پارگی‌ها همیشه عریانند» و «آشغال مرد» هر دو از ایرانشهر تعلق گرفت.

در حوزه نویسندگی هیئت داوران هیچ برگزیده‌ای نداشت اما از جمال ناصر بلیده و کریم آزمون به پاس از یک عمر نگارش متن و فعالیت در عرصه نمایشنامه نویسی و خلق آثار بومی و محلی، نظیر ملازهی برای نگارش نمایشنامه «ابدمان» از ایرانشهر و نظیر برهانزهی  به همراه فرخنده اولیایی برای اقتباس نمایشنامه «آشغال مرد» از ایرانشهر تقدیر کرد.

در کارگردانی هم کارگردانی سوم جشنواره سی و سوم به مسعود نوری برای نمایش «گنجشکک اشی مشی» از زاهدان، رتبه دوم به صادق سهرابی برای نمایش «ابدمان» از ایرانشهر رسید، نظیر برهانزهی نیز برای نمایش «آشغال مرد» دیپلم افتخار و رتبه اول کارگردانی را دریافت کرد.

در نهایت بنابر نظر هیئت داوران سی و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان نمایش «آشغال مرد» از ایرانشهر به دبیرخانه جشنواره تئاتر معرفی شد اما دو نمایش «ابدمان» از ایرانشهر و «گنجشکک اشی مشی» از زاهدان مشروط به همراه داشتن حضور مشاور درکنار گروه‌ها به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی شدند.

 




مطالب مرتبط

مهشید کیخا برگزیده  رتبه سوم بازیگری زن جشنواره سی‌وسوم:

جشنواره‌های تئاتر فرصتی برای تبادل اطلاعات و آموزش است
مهشید کیخا برگزیده رتبه سوم بازیگری زن جشنواره سی‌وسوم:

جشنواره‌های تئاتر فرصتی برای تبادل اطلاعات و آموزش است

برگزیده بازیگری سوم زن سی و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان می گوید: « برای آنها که دور از مرکز هستند جشنواره های تئاتر فرصنی مناسب برای تبادل آموخته ها و اطلاعات نمایشی بین هنرمندان گروه های هنری است و آن را باید غنیمت شمرد.»

|

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

برگزیده رتبه سوم زن در جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان می‌گوید: در گذشته بانوان هنرمند برای رسیدن به صحنه تئاتر با مشکلات بسیاری رو به رو بودند اما امروز راه و عرصه برای درخشش آن‌ها در صحنه نمایش هموار شده است.

|

رئیس موسسه هنرهای نمایشی استان:

احمد گل بیگی: جشنواره سی‌وسوم شاهد ظهور بازیگران توانمند و خلاق بود
رئیس موسسه هنرهای نمایشی استان:

احمد گل بیگی: جشنواره سی‌وسوم شاهد ظهور بازیگران توانمند و خلاق بود

رییس موسسه هنرهای نمایشی سیستان و بلوچستان گفت: «در سی‌وسومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان شاهد هنر نمایی بازیگران توانمند و جوان بودیم که خبر از آینده روشن در حوزه تئاتر استان می‌داد.»

|

گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای سی و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان

محدثه مهرپویان: تئاتر یک موهبت الهی است
گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای سی و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان

محدثه مهرپویان: تئاتر یک موهبت الهی است

محدثه مهرپویان کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای سی و سومین جشنواره تئاتر استان میگوید: تئاتر یک موهبت الهی است که خداوند در اختیار بشریت نهاده و باید آن را قدردان بود و به خوبی از ظرفیت‌های این هنر ناب بهره برد.

|

گفت و گو با  کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان

نظیر برهان زهی: سطح کارهای اجرا شده در جشنواره‌ها باید ارتقا پیدا کند
گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان

نظیر برهان زهی: سطح کارهای اجرا شده در جشنواره‌ها باید ارتقا پیدا کند

نظیر برهان زهی کارگردان حاضر در بخش صحنه سی و سومین جشنواره تئاتر استان می گوید: جشنواره سی و سوم شلوغ تر از سال های گذشته برگزار شد اما در حد انتظار ها نبود و برای بهتر شدن هنور جای کار دارد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و سومین جشنواره تئاتر استان سیستان و بلوچستان

سینا مرزبان: وجود جشنواره‌ با اهداف فرهنگی برای جامعه مفید است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و سومین جشنواره تئاتر استان سیستان و بلوچستان

سینا مرزبان: وجود جشنواره‌ با اهداف فرهنگی برای جامعه مفید است

سینا مرزبان کارگردان شرکت کننده در بخش صحنه سی و سومین جشنواره تئاتر استان می گوید: اگر برگزاری جشنواره‌های تئاتر اهدافی را دنبال کنند، می‌تواند برای مردم جامعه مفید واقع شوندجشنواره‌ای موفق است که بتواند افراد عام را به سالن‌های نمایش بکشاند چرا که افراد خاص خودشان به ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و سومین  جشنواره تئاتر استان سیستان و بلوچستان

فرهاد دستیار: جشنواره‌ها بهار تئاتر هستند
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و سومین جشنواره تئاتر استان سیستان و بلوچستان

فرهاد دستیار: جشنواره‌ها بهار تئاتر هستند

فرهاد دستیار کارگردان شرکت کننده در بخش صحنه سی و سومین جشنواره تئاتر استان می‌گوید جشنواره‌ها بهار تئاتر هستند و شور شوق وصف نشدنی به تئاتر استان می‌دهند اما سالی تنها یک بار اتفاق می‌افتند.

|

گفت و گو با بازیگر برگزیده بخش خیابانی جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان

زهرا نوری زاده: استقبال تماشاگران در شهر مرزی سراوان بی‌نظیر بود
گفت و گو با بازیگر برگزیده بخش خیابانی جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان

زهرا نوری زاده: استقبال تماشاگران در شهر مرزی سراوان بی‌نظیر بود

زهرا نوری زاده بازیگر برگزیده رتبه سوم زن در بخش خیابانی سی و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان می‌گوید یکی از مسائل مهم در تئاتر حضور تماشاگر است و جشنواره خیابانی به خوبی از سوی هم مرزان در شهرستان سراوان مورد استقبال قرار گرفت.

|

گفت و گو با بازیگر برگزیده بخش خیابانی جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان

میر امید اکبری: هنرمندان سیستان و بلوچستان به اندازه تلاششان ثمر نمی‌بینند
گفت و گو با بازیگر برگزیده بخش خیابانی جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان

میر امید اکبری: هنرمندان سیستان و بلوچستان به اندازه تلاششان ثمر نمی‌بینند

میر امید اکبری؛ بازیگر اول مرد بخش خیابانی سی و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان می‌گوید به دلیل کمبودها و مشکلات موجود هنرمندان سیستان و بلوچستان به اندازه تلاششان برای تهیه یک اثر نمایشی ثمر نمی‌بینند و امیدوار است حداقل امکانات اولیه برای تولید یک تئاتر در این ...

|

گفت و گو با بازیگر اول زن بخش خیابانی جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان:

شیوا شُهدایی:هنرمندان باید عملکرد بهتری داشته باشند
گفت و گو با بازیگر اول زن بخش خیابانی جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان:

شیوا شُهدایی:هنرمندان باید عملکرد بهتری داشته باشند

شیوا شُهدایی بازیگر اول زن بخش خیابانی سی و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان می‌گوید هنرمندان استان باید همواره با توجه به مشکلات و مصائبی که در تولید آثار هنری به دوش می‌کشند رشد کنند و عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند.

|

نظرات کاربران