در حال بارگذاری ...
گفت و گو با بازیگر برگزیده بخش خیابانی جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان

زهرا نوری زاده: استقبال تماشاگران در شهر مرزی سراوان بی‌نظیر بود

زهرا نوری زاده بازیگر برگزیده رتبه سوم زن در بخش خیابانی سی و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان می‌گوید یکی از مسائل مهم در تئاتر حضور تماشاگر است و جشنواره خیابانی به خوبی از سوی هم مرزان در شهرستان سراوان مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، بخش خیابانی سی و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان از 13 لغایت 15 آبان ماه به میزبانی شهرستان سراوان  برگزار شد و برگزیدگان خود را شناخت.

زهرا نوری زاده؛ فعالیت تئاتری را از سال 99 با حضور در انجمن نمایش زابل شروع کرده و طی این سال‌ها در پنج نمایش ایفای نقش کرده است که دو نمایش آنها به جشنواره تئاتر استانی راه یافت و دست آوردش از این جشنواره‌ها کسب دو مقام سومی بازیگری زن بود.

او که مشترکا با فاطمه ارباب نو؛ رتبه سوم بازیگری زن را در بخش خیابانی سی و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان کسب کرده‌است به خبرنگار ما گفت: «امسال با نمایش «عتیقه» به کارگردانی حامد سراوانی به جشنواره تئاتر استانی آمدم و این نمایش خانواده یک جانباز شیمایی را روایت می‌کرد و که فرزندانشان برای درمان پدر همه دارایی خود را فرودختند و در نهایت دختر خانواده برای تامین هزینه‌های ادامه درمان پدر اقدام به فروش جهیزیه خود می‌کند و این اتفاق نمایش را به پیش می‌برد. با تولید این نمایش و شرکت آن در جشنواره استانی به نوعی قصد داشتیم دین خود به خانواده شهدا  و جانبازان را ادا کنیم.»

نوری زاده ادامه داد: «بخش خیابانی جشنواره امسال را می‌توان خوب ارزیابی کرد و رضایت بخش دانست هرچند باز هم می‌توانست بهتر از این برگزار شود اما در بخش خیابانی استقبال هم مرزان جنوب استان از نمایش مرزنشینان شمال استان بی‌نظیر بود و موجب دلگرمی گروه نمایش «عتیقه» شد.»

او گفت: «تئاتر در همه نقاط استان زنده است و هنرمندان متعددی هنوز به انجام فعالیت‌های نمایشی مشغول هستند اما این افراد نیاز به دلگرمی دارند و اگر روزی دلسرد شوند تئاتر استان با چالش رو به رو خواهد شد، از این رو باید متولیان حوزه فرهنگ و هنر استان نگاه دل سوزانه تری به تئاتر سیستان و بلوچستان داشته باشند.»

 




مطالب مرتبط

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

برگزیده رتبه سوم زن در جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان می‌گوید: در گذشته بانوان هنرمند برای رسیدن به صحنه تئاتر با مشکلات بسیاری رو به رو بودند اما امروز راه و عرصه برای درخشش آن‌ها در صحنه نمایش هموار شده است.

|

مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است
مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی» می‌گوید: «از جشنواره تئاتر سودای عشق در مشهد تا اجرای نمایشنامه خوانی «کله پیک‌های ...

|

از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است
از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است

کارگردان نمایش "روایت‌هایی از زارا" که این روزها با نمایشنامه خوانی "کله پیک های آرژانتینی" به روی صحنه بازگشته می گوید: «پس از اتمام جشنواره تئاتر استانی بعد از مدتی استراحت به تمرین نمایشنامه خوانی و اجرای عموم "کله پیک ها یآؤژانتینی پرداختیم که این یعنی زندگی در تئاتر ...

|

«شجاع دل» در فجر اجرا می‌شود

«شجاع دل» در فجر اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سیستان و بلوچستان، نمایش «شجاع دل» به عنوان نماینده استان در بخش خیابانی جشنواره چهل و دوم فجر امسال اجرا خواهد رفت. کارگردان این نمایش گفت: «این نمایش مردی را ...

|

مهشید کیخا برگزیده  رتبه سوم بازیگری زن جشنواره سی‌وسوم:

جشنواره‌های تئاتر فرصتی برای تبادل اطلاعات و آموزش است
مهشید کیخا برگزیده رتبه سوم بازیگری زن جشنواره سی‌وسوم:

جشنواره‌های تئاتر فرصتی برای تبادل اطلاعات و آموزش است

برگزیده بازیگری سوم زن سی و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان می گوید: « برای آنها که دور از مرکز هستند جشنواره های تئاتر فرصنی مناسب برای تبادل آموخته ها و اطلاعات نمایشی بین هنرمندان گروه های هنری است و آن را باید غنیمت شمرد.»

|

نظرات کاربران