در حال بارگذاری ...

برگزیدگان برتر بخش خیابانی جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان معرفی شدند

بخش خیابانی سی‌وسومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان پایان یافت و دو نمایش «چرمیت شاه» از شهرستان زهک و «یک سطل آرزو» از ایرانشهر برای حضور در جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، بخش خیابانی سی‌وسومین جشنواره تئاتر این استان، از ۱۳ آبان کار خود را در شهرستان سراوان آغاز کرد و طی دو روز، ۱۱ گروه نمایشی برای راه‌یابی به جشنواره منطقه‌ای فجر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رونق مرزهای استان با حضور هنرمندان بی ادعا

فرماندار شهرستان سراوان در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: «مرزهای استان حساسیت‌های بالایی دارند و در شهرهای مرزی خرده فرهنگ‌های کشورهای مجاور در روی جوانان این سوی مرز تاثیر می‌گذارد لذا با توجه به هنرمندان بی‌ادعا در مناطق مرزی و  برگزاری جشنواره‌های این چنینی می‌توان مرزها را رونق داد.»

جشنواره تئاتر خیابانی سراوان نقطه عطف هنرمندان

علی سرگزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در سخنانی گفت: «جشنواره تئاتر سراوان نقطه عطفی برای هنر و هنرمندان این شهرستان بود و با همه کمی و کاستی‌ها رضایت بخش برگزار شد.»

او افزود: «حضور مفاخر تئاتر استان و کشور مانند امین میری به عنوان داور و ناظر این دوره فرصت مناسب برای بهره‌گیری هنرمندان استان از تجربیات این افراد بود.»

دبیر جشنواره ادامه داد: «امید است با توجه به استقبال باشکوه و گسترده مردم هنر دوست سراوان از اجراهای این جشنواره بتوانیم در سال‌های آینده شاهد برگزاری جشنواره ها و اجراهای بهتر در این شهرستان باشیم.»

اعلام برگزیدگان

در پایان آیین اختتامیه بخش خیابانی سی‌وسومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان، هیئت داوران از هنرمندان استان، شامل پرویز بهرامی، فرحناز قادری و غلام رسول دوستی تجلیل به عمل آورد.

لوح تقدیر بخش پوستر به مهرناز رحیمی طراح پوستر نمایش «قلب‌هایی با پای برهنه» از شهرستان بمپور تعلق گرفت و گروه موسیقی نمایش «چرمیت شاه» از شهرستان زهک موفق به کسب لوح موسیقی این جشنواره شد.

در بخش طراحی لباس جشنواره فرزاد هدایت از ایرانشهر برای نمایش «یک سطل آرزو» و در بخش طراحی صحنه سینا مرزبان برای نمایش «قهرمان» از شهرستان سراوان موفق به کسب لوح تقدیر هیئت داوران شدند.

اما بخش بازیگری زن از شلوغ‌ترین بخش‌های اختتامیه این جشنواره بود و در این بخش مهدیه آذرخش بازیگر خردسال نمایش «سیلی آبدار» از زاهدان مورد تقدیر قرار گرفت و زهرا نوری بازیگر نمایش «عتیقه» از زابل در کنار فاطمه اربابی بازیگر نمایش «جاتون خالی» از زاهدان موفق به کسب لوح تقدیر و جایزه نقدی بازیگری سوم بخش خیابانی این جشنواره شدند.

بازیگری دوم این بخش هم به محدثه مهرپویان بازیگر نمایش «بدون شاهد» از زاهدان رسید و شیلا شهدایی بازیگر نمایش «سطل آرزوها» از ایرانشهر هم دیپلم افتخار بازیگری اول را کسب کرد.

در بخش بازیگری مرد جشنواره هم ترافیک سنگینی بود  و هیئت داوران ابتدا از محمد ارباب بازیگر نمایش «زندگی در ۲۰ دقیقه» از سراوان تقدیر کرد و شکور رضایی برای بازی در نمایش «سراب» از سراوان و محمد جان تیغ برای بازی در نمایش «چرمیت شاه» از زهک مشترکاً مقام سوم را از آن خود کردند. علیرضا محمد نژاد بازیگر نمایش «یک سطل آرزو» از ایرانشهر و سعید شاقوزایی بازیگر نمایش «بدون شاهد» از زاهدان مشترکاً بازیگری دوم را کسب کردند و در نهایت تقدیر و تندیس بازیگری اول نیز به امید اکبری برای بازی در نمایش «یک سطل آرزو» از ایرانشهر رسید.

در بخش طراحی و ایده از مسلم گمشادزهی برای نمایش «قلب‌هایی با پای برهنه» از بمپور تقدیر به عمل آمد و نصیر احمد ملازهی برای نمایش «قهرمان» از سراوان لوح تقدیر رتبه دوم را کسب کرد و در نهایت دیپلم دوم این بخش هم به محمود آزاد نویسنده نمایش «یک سطل آرزو» از ایرانشهر تعلق گرفت.

در بخش کارگردانی این جشنواره رتبه سوم مشترکاً به حکیمداد حسین بر کارگردان نمایش «سراب» از سراوان و عباس برازنده برای کارگردانی نمایش «بدون شاهد» از زاهدان تعلق گرفت و ارسلان محبی کارگردان «چرمیت شاه» لوح تقدیر کارگردانی دوم را از آن خود کرد و لوح به همراه تندیس اول این بخش هم به سعید رضایی کیا کارگردان نمایش «یک سطل آرزو» رسید.

در نهایت بنابر نظر هیئت داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استان نمایش «چرمیت شاه» از شهرستان زهک پس از اعمال نظرات هیئت داوران و نمایش «یک سطل آرزو» از ایرانشهر به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

   




مطالب مرتبط

'گفت و گو با کارگردان نمایش «زندگی در 20 دقیقه» :

سید رضا حسینی: باید زیرساخت‌های لازم تئاتری در همه شهرستان‌ها ایجاد شوند
'گفت و گو با کارگردان نمایش «زندگی در 20 دقیقه» :

سید رضا حسینی: باید زیرساخت‌های لازم تئاتری در همه شهرستان‌ها ایجاد شوند

کارگردان نمایش «زندگی در 20 دقیقه» گفت: همه شهرستان‌ها استعدادهای تئاتری درخشان دارند و باید زیرساخت‌های لازم تئاتری در همه شهرستان‌ها ایجاد شوند.

|

اجرای نمایش «یادنامه» در زاهدان

اجرای نمایش «یادنامه» در زاهدان

نمایش «یادنامه» با محوریت گرامی‌داشت هنرمندان فقید سیستان و بلوچستان، شنبه و یکشنبه (26 و 27 اسفند) در زاهدان اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران