در حال بارگذاری ...
هم‌زمان با هفته ملی کودک

«دنیای خیال‌انگیز من» در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود

کودکان و نوجوانان مدرسه‌های استان سیستان و بلوچستان در هفته ملی کودک، به تماشای نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» می‌نشینند.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» به نویسندگی و کارگردانی بهناز مهدی‌خواه، در شهرهای زاهدان، زابل، زهک و چابهار، از 15 تا 22 مهر 1402 اجرا می‌‌شود.

این نمایش از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در ادامه طرح تناوبی تئاتر در مناطق کم‌برخوردار و نابرخوردار سیستان و بلوچستان روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «بازیگری با یک دامن خیلی بزرگ خودش را هنرمند معرفی می‌کند و می‌گوید با دنیای آدم‌ها سرو کار دارد، آدم‌هایی که دنیای‌شان هر کدام یک رنگ است، اما دنیای خود او رنگ و وارنگ است، مثل رنگین کمان... او توضیح می‌دهد که وقتی بچه بود دنیایش یک جورایی سیاه و سفید بود و یک اتفاق باعث شد دنیایش رنگی شود؛ اتفاقی که در کودکی‌اش افتاد.»

نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» سال ۹۸ به‌عنوان نمایش برگزیده بخش خردسال مرکز ملی اسیتژ ایران معرفی شد.

این اثر اجرایی، همچنین در بیست‌وششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، نامزد دریافت جوایز بخش کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه شد و در پایان توانست عنوان بهترین بازیگر زن را از آن خود کند.

از دیگر موفقیت‌های این نمایش می‌توان به برگزیده بهترین طراحی لباس و قدردانی ویژه یونسکو در جشنواره کودک و نوجوان تفلیس (گرجستان) در سال ۲۰۲۲ و همچنین نمایش برگزیده جشنواره کودک و نوجوان بورسا (ترکیه) در سال ۲۰۲۲ اشاره کرد.

هم‌زمان با اجرای این نمایش، دو کارگاه تخصصی «از ایده تا اجرا»، ویژه مربیان کانون و نشست تخصصی تئاتر «خیمه شب بازی» با همکاری گروه‌های نمایشی دانشکده هنر و معماری دانشگاه زابل، برای دانشجویان و معلمان برگزار خواهد شد.

طرح تناوبی تئاتر در راستای درخواست مراکز هنری و مراکز استان‌ها و با نظارت مستقیم مرکز تولید ئتاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از میان تولیدات این مرکز، اجرا می‌شود. نمایش‌های شرکت کننده در این طرح به صورت اجرای صحنه‌ای در سالن‌های شهر تهران و سالن‌های مراکز استان‌ها یا بر روی تماشاخانه سیار کانون در مناطق مختلف استان‌ها اجرا می‌شوند.

 




نظرات کاربران