در حال بارگذاری ...
نظیر برهان‌زهی، هنرمند ایرانشهری مطرح کرد

تئاتر سیستان و بلوچستان نباید در زاهدان خلاصه شود

نظیر برهان‌زهی، هنرمند ایرانشهری با وجود مشکلات زیربنایی سیستان و بلوچستان، امیدوار است پیرو تصمیمات گرفته شده در سفر مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، تئاتر این استان شکوفا شود و رونق یابد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، سفری سه‌روزه به سیستان و بلوچستان داشت و با پیمودن جنوب تا شمال این استان، با هنرمندان 14 شهر دیدار کرد.

این دیدارها با هدف شناسایی مشکلات و کمبودهای موجود، برنامه‌ریزی و آغاز اقدامات اجرایی برای بهبود وضعیت تئاتر و هنرمندان سیستان و بلوچستان انجام شد.

نظیر برهان‌زهی، هنرمند اهل ایرانشهر، در واکنش به این سفر، مشکلات و موانع پیشرفت تئاتر سیستان و بلوچستان را در گفت‌وگویی برشمرد و راهکارهایی ارائه داد.

برهان‌زهی گفت: «در سیستان و بلوچستان، متأسفانه تمرکز روی تئاتر زاهدان است. هنرمندان دیگر شهرها کم‌تر دیده می‌شوند و حتی در جشنواره استانی هم حضوری درخور ندارند. انتظار ما این است که هنرمندان دیگر شهرهای استان نیز بتوانند تئاتر کار کنند.»

این هنرمند افزود: «در چند سال گذشته، ما حضوری در جشنواره تئاتر استانی نداشتیم. برای همین، پیشنهاد مهمی در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی درباره راه‌اندازی انجمن هنرهای نمایشی در جنوب استان سیستان و بلوچستان به مرکزیت ایرانشهر مطرح کردیم که امیدواریم به عمل برسد.»

او ادامه داد: «کاظم نظری، شاید دومین مدیرکلی است که به سیستان و بلوچستان آمد و به مطالبات هنرمندان گوش داد. جای خوشحالی دارد که مدیرکل هنرهای نمایشی کشور قول داد که تجهیزات فنی و نوری برای پلاتوها و سالن‌ها فراهم شود. امیدوارم با توجه به دیدار ایشان از زیرساخت‌های موجود استان، تئاتر همه شهرهای سیستان و بلوچستان متحول شود.»

برهان‌زهی در این زمینه پیشنهاد داد: «معتقدم که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، باید تفاهم‌نامه‌ای با ارگان‌ها، دستگاه‌ها، شهرداری‌ها و... به انعقاد برساند تا از تولیدات فرهنگی پشتیبانی شود.»

او افزود: «ما همجوار با پاکستان و مناطق آزاد هستیم و می‌توانیم همکاری‌های بسیار خوبی با آن‌ها داشته باشیم که این امر می‌تواند باعث کسب درآمد برای اهالی تئاتر استان باشد.»




نظرات کاربران