در حال بارگذاری ...
بازیگر تعزیه «خورشید کاروان»

مرتضی مودی: تعزیه یکی از دشوارترین گونه‌های نمایشی است

مرتضی مودی بازیگر سیستان و بلوچستان که برای اولین بار در تعزیه «خورشید کاروان» حضور دارد، تعزیه را یکی از دشوارترین گونه‌های نمایشی می‌داند که اجرای آن در رزومه هنری هنرمندان قرار نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، تکیه عزاداری فرهنگ و هنر به مناسبت دهه اول محرم در مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری زاهدان برپا شد.

اجرای تعزیه «خورشید کاروان» توسط هنرمندان استان سیستان و بلوچستان، بخشی از برنامه های در نظر گرفته شده برای ایام عزاداری محرم الحرام در این تکیه بود که با حضور علاقمندان اجرا شد. مرتضی مودی بازیگر و کارگردان در این تعزیه بازی کرد.

مرتضی مودی به خبرنگار ما گفت: «بیش از 10 سال است که به‌طور حرفه‌ای و جدی وارد عرصه هنرهای نمایشی شدم و طی این سال‌ها در نمایش‌های متعددی به‌عنوان کارگردان و بازیگر به ایفای نقش پرداختم و می‌توان گفت سال‌های موفقی را نیز سپری کردم.»

او افزود: «طی این سال‌ها در جشنواره‌های مختلف استانی و کشوری با نمایش‌های متعدد به روی صحنه رفتم و موفق به کسب مقام‌های بازیگری و کارگردانی نیز شدم اما همیشه جای خالی بازی در یک تعزیه در ایام محرم من را می‌رنجاند و نمی‌دانستم که چرا  سعادت و افتخار ایفای نقش در نمایش تعزیه نصیبم نمی‌شود.»

مودی ادامه داد: «سال‌ها پیش از امام حسین (ع)، طلب اجازه بازی در یک تعزیه را کرده بودم و سرانجام بعد از نزدیک به 15 سال فعالیت نمایشی، این افتخار امسال نصیب من شد که بتوانم در یک تعزیه به ایفای نقش بپردازم و امروز می‌توانم بگویم لذت کسب هیچ‌یک از عنوان جشنواره‌های تئاتر بالاتر از لذت اجرای تعزیه برای عزادارن حسینی نیست.»

بازیگر نمایش خورشید کاروان گفت: «در ماه محرم همه زیر پرچم امام حسین (ع) هستیم و هیچ‌کس نسبت به دیگری برتری ندارد و از وزیر و وکیل گرفته تا هنرمند، همه خادم عزادارن حسینی هستیم و هر یک باید به‌نوعی نقش خود را در این شور حسینی ایفا کنیم و همه در زیر پرچم حسینی برای عزادارن آن امام به اجرای تعزیه می‌پردازیم.»

او ادامه داد: «از نگاه من تعزیه یکی از سخت‌ترین  انواع نمایش است، از آن به‌عنوان نمایش مذهبی آیینی یاد می‌شود، اما اجرای آن در رزومه هنری هنرمندان قرار نمی‌گیرد. بااین‌وجود  از حضور در این نمایش بسیار خرسندم و آن را به فال نیک می‌گیرم.»

مودی افزود: «امسال در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد زاهدان، تکیه‌ای برای عزاداری عاشقان امام حسین (ع) دایر شد که در کنار نوحه‌خوانی اجرای تعزیه هم بخشی از برنامه‌ای این تکیه در طی 10 شب اول ماه محرم بود و امیدواریم در سال‌های آینده نیز متولیان حوزه فرهنگ و هنر استان این تکیه را حفظ کنند و هرسال شاهد برپایی آن باشیم.»   

 




مطالب مرتبط

مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است
مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی» می‌گوید: «از جشنواره تئاتر سودای عشق در مشهد تا اجرای نمایشنامه خوانی «کله پیک‌های ...

|

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

برگزیده رتبه سوم زن در جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان می‌گوید: در گذشته بانوان هنرمند برای رسیدن به صحنه تئاتر با مشکلات بسیاری رو به رو بودند اما امروز راه و عرصه برای درخشش آن‌ها در صحنه نمایش هموار شده است.

|

از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است
از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است

کارگردان نمایش "روایت‌هایی از زارا" که این روزها با نمایشنامه خوانی "کله پیک های آرژانتینی" به روی صحنه بازگشته می گوید: «پس از اتمام جشنواره تئاتر استانی بعد از مدتی استراحت به تمرین نمایشنامه خوانی و اجرای عموم "کله پیک ها یآؤژانتینی پرداختیم که این یعنی زندگی در تئاتر ...

|

مینا دلیری با «کله پیک های آرژانتینی» به تئاتر بازگشت

مینا دلیری با «کله پیک های آرژانتینی» به تئاتر بازگشت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، مینا دلیری بازیگر و کارگردان جوان سیستانی و بلوچستانی که مدتی به دلیل حضور در سریال سلمان فارسی از صحنه نمایش فاصله گرفته بود این هفته با اجرای نمایشنامه خوانی ...

|

نظرات کاربران