در حال بارگذاری ...
بازیگر نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شود»:

به تئاتر باید به عنوان یک ظرفیت گردشگری و اقتصادی نگاه کرد

بازیگر نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» گفت: تئاتر ظرفیت های نهان و پنهان بسیاری دارد و باید آن را به عنوان یک ظرفیت گردشگری و اقتصادی مهم برای یک اقلیم و منطقه نگاه کرد.

ساغر کیخا در گفت و گو با خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان گفت:« نزدیک به یک دهه است که هنرهای نمایشی را به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان زندگی انتخاب کردم و در این مدت افتخار شاگردی اساتید برجسته تئاتر استان چون غلامرضا پودینه را داشتم به پشتوانه آموزشهای این بزگواران طی زندگی هنری در جشنواره های مختلف موفق به کسب مقام های بازیگری شدم که مهمترین آن ها را می توان مقام دوم بازی زن بخش خیابانی چهل و یکمین جشنواره تئاتر بین المللی فجر دانست و امروز به عنوان یک بازیگر و مجری شبکه استانی افتخار حضور در مقابل دیدگان پر مهر مردم استان را دارم».

وی بیان کرد: «هر منطقه از کشور ظرفیت‌های اقتصادی مختص به خود را دارد که می‌تواند بر زندگی ساکنین آن نواحی تاثیرات مستقیم داشته باشد اما در این میان تئاتر تنها ظرفیت اقتصادی است که در همه اقلیم‌ها به صورت مشترک و یکسان وجود دارد و باید آن را یک پتانسیل اقتصادی دانست.»

بازیگر نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» گفت: «هنرمندان یک منطقه می‌توانند با اجرای نمایش علاوه بر فراهم کردن اوقات فراغت برای خانواده‌ها برای تعدادی فروشنده در کنار محل اجرای خود به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کنند و در اشلی وسیع‌تر با به نمایش گذاشتن یک اثر هنری در بعد ملی یا بین‌المللی با معرفی اقلیم خود سبب ایجاد دغدغه های ذهنی در سرمایه گذاران خارجی برای ورود و آشنایی با محل زندگی آن ها شوند.»

کیخا ادامه داد: «یک اثر هنری همان‌گونه که می‌تواند مخرب یک اقلیم باشد به همان میزان می‌تواند بهترین معرف و مبلغ برای همان اقلیم باشد لذا باید هنر و در راس آن‌ها هنرهای نمایش را با نگاهی اقتصادی دید و از آنها به عنوان یک ظرفیت بالقوه در توسعه گردشگری و اقتصادی منطقه نام برد».

 بازیگر نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» گفت: «رسیدن به این مهم در وحله اول نیازمند ایجاد محیطی آرام و امن برای هنرمندان است تا بتوانند بدور از دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی وقت خود را تنها برای ایجاد آثار هنری صرف کنند نه آنکه ناچار باشند برای امرار معاش به مشاغل متعدد روی آورند و امیدواریم این مهم روزی محقق شود».

 «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» از 16 خرداد ماه سال جاری در پلاتو نخل و آفتاب تئاتر شهر زاهدان به روی صحنه رفته و تا 31 خرداد ماه برای تماشای عموم شهروندان اجرا خواهد داشت.




مطالب مرتبط

از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است
از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است

کارگردان نمایش "روایت‌هایی از زارا" که این روزها با نمایشنامه خوانی "کله پیک های آرژانتینی" به روی صحنه بازگشته می گوید: «پس از اتمام جشنواره تئاتر استانی بعد از مدتی استراحت به تمرین نمایشنامه خوانی و اجرای عموم "کله پیک ها یآؤژانتینی پرداختیم که این یعنی زندگی در تئاتر ...

|

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

برگزیده رتبه سوم زن در جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان می‌گوید: در گذشته بانوان هنرمند برای رسیدن به صحنه تئاتر با مشکلات بسیاری رو به رو بودند اما امروز راه و عرصه برای درخشش آن‌ها در صحنه نمایش هموار شده است.

|

مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است
مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی» می‌گوید: «از جشنواره تئاتر سودای عشق در مشهد تا اجرای نمایشنامه خوانی «کله پیک‌های ...

|

«شجاع دل» در فجر اجرا می‌شود

«شجاع دل» در فجر اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سیستان و بلوچستان، نمایش «شجاع دل» به عنوان نماینده استان در بخش خیابانی جشنواره چهل و دوم فجر امسال اجرا خواهد رفت. کارگردان این نمایش گفت: «این نمایش مردی را ...

|

مینا دلیری با «کله پیک های آرژانتینی» به تئاتر بازگشت

مینا دلیری با «کله پیک های آرژانتینی» به تئاتر بازگشت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، مینا دلیری بازیگر و کارگردان جوان سیستانی و بلوچستانی که مدتی به دلیل حضور در سریال سلمان فارسی از صحنه نمایش فاصله گرفته بود این هفته با اجرای نمایشنامه خوانی ...

|

نظرات کاربران