در حال بارگذاری ...
مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت مطرح کرد

عباس عظیمی: در صورت دارا بودن شرایط اولیه عضویت، از غلامرضا پودینه حمایت می‌کنیم

عباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان گفت اگر غلامرضا پودینه شرایط اولیه عضویت در موسسه را داشته باشند؛ از هیچ اقدامی به‌منظور حمایت مادی و معنوی از این هنرمند کوتاهی نخواهیم کرد.

به گزارش ایران تئاتر، غلامرضا پودینه، یازدهم فروردین 1401، هنگام اجرای نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به کارگردانی هادی مرزبان، به دلیل تاریکی فضای پشت‌صحنه به بخش ماشینری سالن اصلی تئاتر شهر سقوط کرد.

او که از بیمه درمانی برخوردار نبود، با کمک مدیریت تئاتر شهر و اداره کل هنرهای نمایشیدر بیمارستان فیروزگر بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

باوجوداین،به دلیل آسیب‌های جدی واردشده به ناحیهکمر و پا، این هنرمند پیشکسوت در یک سال گذشتهاز هرگونه فعالیت هنری دورمانده است.

عباس عظیمی در پاسخ به پیگیری خبرنگار ایران تئاتر به‌منظور اطلاع‌رسانی از شرایط حمایتی موسسه از هنرمندان پیشکسوت گفت: «اگر هنرمندان شرایط عضویت در موسسه را داشته باشد، می‌توانیم به‌منظور حمایت‌های مالی و معنوی از این عزیزان اقدام کنیم.»

او ادامه داد: «پیگیری امور هنرمندانی که عضو این موسسه نیستند بر عهده خانه تئاتر، صندوق اعتباری هنر و سایر مؤسسات وابسته است.»

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت توضیح داد: «هنرمندان شصت‌سال به بالایی که دارای درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند و از شورای ارزشیابی هنرمندان به ما معرفی شوند می‌توانند تحت حمایت موسسه قرار بگیرند در غیر این صورت ما اجازه ورود و دخل و تصرف در این موارد را نداریم.»

عباس عظیمی با اشاره به مشکل پیش‌آمده برای غلامرضا پودینه هنرمند پیشکسوت تئاتر سیستان و بلوچستان گفت: «موسسه هنرمندان پیشکسوت درصورتی‌که آقای غلامرضا پودینه شرایط اولیه موسسه را دارا باشند؛ برای عضویت و حمایت از ایشان از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد.»

گفت‌وگو: نگار امیری




مطالب مرتبط

20 ماه پس از بروز حادثه در تئاتر شهر

غلامرضا پودینه دوباره بستری شد
20 ماه پس از بروز حادثه در تئاتر شهر

غلامرضا پودینه دوباره بستری شد

غلامرضا پودینه که 11 فروردین 1401 در هنگام بازی در نمایش «دکتر نون...» در سالن اصلی تئاتر شهر دچار حادثه شد و 20 ماه گذشته درگیر عوارض ناشی از ضایعه نخاعی بوده، دوباره از 23 آذر در بیمارستان امام علی (ع) زاهدان بستری شده است.

|

اجرای نمایش «یادنامه» در زاهدان

اجرای نمایش «یادنامه» در زاهدان

نمایش «یادنامه» با محوریت گرامی‌داشت هنرمندان فقید سیستان و بلوچستان، شنبه و یکشنبه (26 و 27 اسفند) در زاهدان اجرا می‌شود.

|

مینا دلیری با «کله پیک های آرژانتینی» به تئاتر بازگشت

مینا دلیری با «کله پیک های آرژانتینی» به تئاتر بازگشت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، مینا دلیری بازیگر و کارگردان جوان سیستانی و بلوچستانی که مدتی به دلیل حضور در سریال سلمان فارسی از صحنه نمایش فاصله گرفته بود این هفته با اجرای نمایشنامه خوانی ...

|

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

برگزیده رتبه سوم زن در جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان می‌گوید: در گذشته بانوان هنرمند برای رسیدن به صحنه تئاتر با مشکلات بسیاری رو به رو بودند اما امروز راه و عرصه برای درخشش آن‌ها در صحنه نمایش هموار شده است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و سومین جشنواره تئاتر استان سیستان و بلوچستان

حامد سراوانی: جشنواره‌های تئاتر باید مستمر بمانند
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و سومین جشنواره تئاتر استان سیستان و بلوچستان

حامد سراوانی: جشنواره‌های تئاتر باید مستمر بمانند

حامد سراوانی کارگردان شرکت کننده در بخش صحنه سی و سومین جشنواره تئاتر استان می گوید: جشنواره های تئاتر سبب هم افزایی بیشتر میان هنرمندان و افزایش سطح تئاتر استان می شود لذا باید مستمر بمانند.

|

نظرات کاربران