در حال بارگذاری ...
علیرضا سلمان‌نژاد بازیگر نمایش «حبیب»:

متاسفانه هیچ مسئولی در استان به فکر تئاتر نیست

علیرضا سلمان‌نژاد بازیگر تئاتر گفت: متاسفانه تئاتر در استان حامی ندارد و هیچ مسئولی از هنرمندان تئاتر حمایت نمی‌کند، لذا این عدم حمایت باعث دلسردی بسیاری از هنرمندان شده اما با این وجود برای روشن نگاه داشتن چراغ سالن‌های تئاتر برخی گروه‌های نمایشی تلاش بسیاری کردند و شایسته است تا از این گروه‌ها و به خصوص هنرمندان جوان و نسل جدید حمایت شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، علیرضا سلمان نژاد از دهه ۶۰ شمسی فعالیت تئاتری خود را در رشته بازیگری شروع کرد و امروز پس از سال ها  او را می توان یکی از پیشکسوتان نمایش، به ویژه نمایش طنز نامید. هنرمندی که بسیاری در استان سیستان و بلوچستان او را با شخصیت کمدی «محمدحسین» یا همان «مدسی» می‌شناسند؛ او امروز با ایفای نقش در نمایش «حبیب» بار دیگر در یک نمایش کمدی روی صحنه رفته است. 

بازیگر نقش حبیب در نمایش «حبیب» در حاشیه اجرای این اثر درباره شخصیت حبیب در این نمایش گفت: «حبیب» مردی راننده تاکسی است که با وجود چند فرزند برای امرار معاش با یک تاکسی فرسوده مسافرکشی می‌کند و طی فرآیندی برای دریافت تسهیلات تعویض تاکسی اجبارا همراه شوهر خواهرش به جبهه اعزام می‌شود و اتفاق‌هایی میان او و دامادش در جبهه رقم می‌خورد که نمایش را پیش می‌برد اما در نهایت نقطه عطف نمایش آنجاییست که حبیب در جبهه با شهادت فرزندش مواجه می‌شود.

علیرضا سلمان‌نژاد افزود: بعد از اتفاق کرونا تئاتر در استان به قهقرا رفت و دیگر به روزهای پر رونق پیش از آن باز نگشت و چراغ اجراهای عمومی در استان کم‌سو شد و این در حالی است که پس از دوران کرونا نمایش‌هایی اجرای عمومی رفتند که زمان کوتاهی داشتند و نتوانستند عطش علاقه مندان تئاتر را برطرف کنند.

رئیس انجمن نمایش طنز استان در ادامه بیان کرد: با توجه به این خلاء توسط هنرمندان انجمن نمایش طنز و هنرمندان انجمن نمایش استان تصمیم گرفته شد تا نمایشی طنز با مضمون دفاع مقدس برای اجرای عمومی در زاهدان تهیه شود که این هدف محقق شد و نمایش «حبیب» پس از چند ماه تمرین از ۱۶ اردیبهشت سال جاری به روی صحنه رفت و حداقل طی یک ماه برای عموم مردم زاهدان اجرا خواهد شد.

او همچنین اظهار داشت: متاسفانه تئاتر در استان حامی ندارد و هیچ مسئولی از هنرمندان تئاتر حمایت نمی‌کند لذا این عدم حمایت باعث دلسردی بسیاری از هنرمندان شده اما با این وجود برای روشن نگاه داشتن چراغ سالن‌های تئاتر برخی گروههای نمایشی تلاش بسیاری کردند و شایسته است تا از این گروه‌ها و به خصوص هنرمندان جوان و نسل جدید حمایت شود.

بازیگر نمایش «حبیب» خاطرنشان کرد: به دلیل تعطیلی تئاتر در سال‌های کرونا شاهد نزول هنرهای نمایشی در استان بودیم و متاسفانه سال گذشته جشنواره تئاتری برگزار شد که هیچ رنگ و بویی از جشنواره‌های پیش از دوران کرونا نداشت و بهتر بود چنین جشنواره‌ای در استان برگزار نمی‌شد لذا برای برگشتن به روزهای پر رونق تئاتر باید در وهله اول آموزش را برای نسل‌های جدید بسیار جدی گرفت و با حضور اساتید برجسته کشوری دوره‌های آموزشی برگزار کرد سپس از اجراهای عمومی در سطح استان حمایت شود تا گروه‌ها بتوانند حداقل طی یک ماه نمایشی را به روی صحنه ببرند.

 

نمایش «حبیب» به کارگردانی رضا خدادبیکی از 16 اردیبهشت ماه سال جاری در پلاتو نخل و آفتاب مجتمع تئاتر شهر زهدان به روی صحنه رفته و تا 13 خرداد ماه در این سالن برای تماشای عموم به اجرا خواهد داشت.




مطالب مرتبط

مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است
مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی» می‌گوید: «از جشنواره تئاتر سودای عشق در مشهد تا اجرای نمایشنامه خوانی «کله پیک‌های ...

|

از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است
از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است

کارگردان نمایش "روایت‌هایی از زارا" که این روزها با نمایشنامه خوانی "کله پیک های آرژانتینی" به روی صحنه بازگشته می گوید: «پس از اتمام جشنواره تئاتر استانی بعد از مدتی استراحت به تمرین نمایشنامه خوانی و اجرای عموم "کله پیک ها یآؤژانتینی پرداختیم که این یعنی زندگی در تئاتر ...

|

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

برگزیده رتبه سوم زن در جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان می‌گوید: در گذشته بانوان هنرمند برای رسیدن به صحنه تئاتر با مشکلات بسیاری رو به رو بودند اما امروز راه و عرصه برای درخشش آن‌ها در صحنه نمایش هموار شده است.

|

«شجاع دل» در فجر اجرا می‌شود

«شجاع دل» در فجر اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سیستان و بلوچستان، نمایش «شجاع دل» به عنوان نماینده استان در بخش خیابانی جشنواره چهل و دوم فجر امسال اجرا خواهد رفت. کارگردان این نمایش گفت: «این نمایش مردی را ...

|

احمد گل بیگی مطرح کرد:

استقبال از جشنواره در سراوان بی‌نظیر است
احمد گل بیگی مطرح کرد:

استقبال از جشنواره در سراوان بی‌نظیر است

احمد گل بیگی رئیس انجمن هنرهای نمایشی سیستان و بلوچستان با اشاره به استقبال تماشاگران از جشنواره تئاتر خیابانی گفت: این استقبال نشان داد شهرستان‌های مرزی استان نیز با وجود کمبود‌های فراوان سخت افزاری می‌توانند میزبان خوبی برای هنرمندان تئاتر در جشنواره‌های مختلف باشند.

|

نظرات کاربران