در حال بارگذاری ...
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفتم فروردین

تئاتر؛ آموزش مهربانی و آرامش

رئیس انجمن هنرهای نمایشی سیستان و بلوچستان در پیامی به مناسبت هفتم فروردین، تئاتر را هنری دانست که هنرمندان در آن، زندگی، مهربانی و آرامش را آموزش می‌دهند.

مجتبی رضایی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی سیستان و بلوچستان در پیامی، روز جهانی تئاتر را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

«آموختیم تا آموزش دهیم، زندگی را، زیستن را، عشق ورزیدن را و مهربانی را.
تئاتر را آموختیم تا روی صحنه نمایش زندگی، مهربانی و آرامش را آموزش دهیم، بیاموزیم که می‌توان در میانه سختی‌های روزگاران مهربان بود و عشق ورزید. همچون هنرمندانی که گاهی با وجود دلی شاد و آوازخوان به تعهد خود برای مخاطبش متعهد ماند و به دلیل غم‌آلودی مخاطبانش، به اجرای نمایش نرفت، یا هنرمندی که با دلی غم‌ناک و حتی گاهی با وجود از دست دادن عزیزی بازهم به مخاطبش متعهد ماند و برای شادی مخاطبان عزیزش روی صحنه رفت.
تئاتر صحنه زندگی است، صحنه تقابل نفس به نفس هنرمند و مخاطبش، تئاتر صحنه هم‌دردی است، هم‌دردی مخاطب با هنرمندش، تئاتر صحنه زیستن است، زیستن هنرمند و تماشاچی در یک سالن نمایشی و هیچ یک بدون حضور دیگری معنایی ندارند.
تئاتر صحنه ما شدن هنرمند و مخاطبش است و این روز  بر فعالین و دوستداران صحنه نمایش نیکو باد.»




مطالب مرتبط

اجرای نمایش «یادنامه» در زاهدان

اجرای نمایش «یادنامه» در زاهدان

نمایش «یادنامه» با محوریت گرامی‌داشت هنرمندان فقید سیستان و بلوچستان، شنبه و یکشنبه (26 و 27 اسفند) در زاهدان اجرا می‌شود.

|

مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است
مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی» می‌گوید: «از جشنواره تئاتر سودای عشق در مشهد تا اجرای نمایشنامه خوانی «کله پیک‌های ...

|

از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است
از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است

کارگردان نمایش "روایت‌هایی از زارا" که این روزها با نمایشنامه خوانی "کله پیک های آرژانتینی" به روی صحنه بازگشته می گوید: «پس از اتمام جشنواره تئاتر استانی بعد از مدتی استراحت به تمرین نمایشنامه خوانی و اجرای عموم "کله پیک ها یآؤژانتینی پرداختیم که این یعنی زندگی در تئاتر ...

|

نظرات کاربران