در حال بارگذاری ...
نجیم سرحدی خبر داد:

آغاز مراحل پیش تولید نمایش عروسکی «درخت گنجشک ها» در زاهدان

کارگردان نمایش عروسکی «درخت گنجشک ها» گفت: مراحل پیش تولید نمایش عروسکی «درخت گنجشک ها» در زاهدان آغاز شده است.

کارگردان نمایش عروسکی «درخت گنجشک ها» گفت: مراحل پیش تولید نمایش عروسکی «درخت گنجشک ها» در زاهدان آغاز شده است.
نجیم سرحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان افزود: سالها است که چراغ نمایش کودک به دلایل نامعلوم در سیستان و بلوچستان خاموش شده و دیگر صحنه های نمایش در این استان شاهد اجرای نمایش کودک نیستند.
وی بیان کرد: به عنوان یک هنرمند تئاتر کودک و نوجوان از اوایل دهه ۸۰ تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی را آغاز کردم به دلایلی با تعطیل شدن انجمن نمایشگران عروسکی استان و خاموش شدن چراغ این هنر پس از سال‌ها فعالیت همچون سایر هنرمندان عروسکی من نیز ناگزیر از این رشته پر از عشق و محبت فاصله گرفتم.
سرحدی گفت: پس از نزدیک به ۱۵ سال فعالیت هنری به عنوان نویسنده، کارگردان، بازیگر و عروسک گردان هنر نمایش کودک همراه سایر هنرمندان این ژانر نمایشی در نمایش‌هایی چون ماه پیشونی، گلدونه، ننه سرما، دیو و پری، پریا و بی‌بی گنجی به ایفای نقش پرداختم و امروز تنها مرور خاطرات آن سالها سبب دلگرمی اعضای سابقه انجمن نمایشگران عروسکی استان شده است و دیگر هیاهوی نمایش‌های کودک و عروسکی به گوش نمی رسد.
وی اظهار داشت: تئاتر کودک ژانر نمایشی است که به جرات می‌توان گفت بخش اعظمی از تماشاگران آن را افراد بزرگسال تشکیل می‌دهد و نباید این ژانر را تنها تئاتر کودک و نوجوان دانست لذا جای خالی این ژانر نمایشی در استان به شدت احساس می شود.

وی افزود: در سال های گذشته نمایش « بی بی گنجی » را برای حضور در شانزدهیمن جشنواره تئاتر بین المللی عروسکی کودک و نوجوان مبارک آماه کردیم اما با وجود تایید و اخذ مجوز حضور در این جشنواره متاسفانه به دلیل عدم حمایت متولیان وقت حوزه نمایش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نتوانستیم این نمایش را به جشنواره اعزام کنیم در حالی که حضور آن می توانست نقطه عطفی برای نمایش عروسکی استان باشد.
کارگردان نمایش عروسکی «درخت گنجشک ها» یادآور شد: به عنوان یک نمایشگر عروسکی که سالها در این ژانر نمایشی فعالیت داشتم به کودکان استان احساس دین می کنم لذا برای ادای این دین و پر کردن جای خالی نمایش‌های کودک و عروسکی در استان تصمیم به تهیه و اجرای نمایش عروسکی به عنوان «درخت گنجشک ها» گرفتم که اکنون نیز مراحل پیش تولید آن در دست انجام است .
وی گفت: «درخت گنجشک ها» نمایشی با ۱۲ شخصیت عروسکی است که مراحل ساخت عروسک های آن آغاز شده و به زودی عروسک گردان ها نیز انتخاب میشوند و پس از تهیه دکور و صحنه نمایش، تمرین‌های صحنه آن آغاز می‌شود.

نجیم سرحدی بیان کرد: طی سالهای گذشته چندان از تئاتر کودک در استان حمایت نمی شد اما با توجه به اینکه مجتبی رضایی ریاست وقت انجمن نمایش استان خود از هنرمندان پیشکسوت حوزه تئاتر کودک و نوجوان و رئیس سابق این انجمن در استان بوده ، امروز از تولید نمایش های کودک و نوجوان حمایت کرده و به این پشتوانه و به امید حمایت های مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراحل تولید نمایش عروسکی « درخت گنجشک ها » آغاز شد.




مطالب مرتبط

مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است
مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی» می‌گوید: «از جشنواره تئاتر سودای عشق در مشهد تا اجرای نمایشنامه خوانی «کله پیک‌های ...

|

از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است
از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است

کارگردان نمایش "روایت‌هایی از زارا" که این روزها با نمایشنامه خوانی "کله پیک های آرژانتینی" به روی صحنه بازگشته می گوید: «پس از اتمام جشنواره تئاتر استانی بعد از مدتی استراحت به تمرین نمایشنامه خوانی و اجرای عموم "کله پیک ها یآؤژانتینی پرداختیم که این یعنی زندگی در تئاتر ...

|

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

برگزیده رتبه سوم زن در جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان می‌گوید: در گذشته بانوان هنرمند برای رسیدن به صحنه تئاتر با مشکلات بسیاری رو به رو بودند اما امروز راه و عرصه برای درخشش آن‌ها در صحنه نمایش هموار شده است.

|

«شجاع دل» در فجر اجرا می‌شود

«شجاع دل» در فجر اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سیستان و بلوچستان، نمایش «شجاع دل» به عنوان نماینده استان در بخش خیابانی جشنواره چهل و دوم فجر امسال اجرا خواهد رفت. کارگردان این نمایش گفت: «این نمایش مردی را ...

|

نظرات کاربران