در حال بارگذاری ...
خبر کودکانه رئیس انجمن نمایش سیستان و بلوچستان:

واحد نمایش کودک استان احیا می‌شود

رئیس انجمن هنرهای نمایشی سیستان و بلوچستان گفت: پس از سالها تعطیلی واحد نمایش کودک استان مجدد احیا خواهد شد.

مجتبی رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان افزود: در گذشته واحد نمایش کودک به عنوان انجمن نمایشگران عروسکی در استان فعالیت داشت و سالانه بالای 50 نمایش کودک توسط هنرمندان این واحد در استان تولید و اجرا می شد.

وی بیان کرد: تهیه و اجرای نمایش های متعدد مناسبتی و غیر مناسبتی در اماکن مختلف از جمله مدارس به همراه برگزاری دورهای آموزشی نمایش کودک، عروسک سازی و عروسک گردانی برای رده های سنی مختلف سبب شده بود تا این واحد تا سالهای 89 به عنوان فعال ترین واحد نمایشی در استان شناخته شود که ناگهان به دلیل یا دلایلی نامعلوم حمایت ها از فعالیت این واحد در استان متوقف شد.

رضایی افزود: کودکان و نوجوانان هم بخشی از اقشار جامعه هستند و آن ها نیز در تئاتر و هنرهای نمایشی حق و سهمی دارند لذا برای تحقق حق این افراد تصمیم گرفته شد تا واحد نمایش کودک و نوجوان مجدد در استان فعال شود.

رئیس سابق انجمن نمایشگران عروسکی استان گفت: بخش اعظمی از موفقیت در حوزه نمایش کودک و نوجوان وابسته به تجربه فعالیت در این حوزه است لذا برای تسریع در رشد مجدد این واحد تصمیم گرفته شده تا از حضور و تجربه هنرمندان با سابقه این حوزه برای رونق واحد کودک بهره گرفته شود.

 وی اظهار داشت: در میان سایر گرایش های نمایشی، حوزه نمایش کودک و نوجوان به دلیل نیاز به لباس، گریم و دکور خاص و همچنین نیاز به عروسک هزینه های بالایی را در بر دارد و فعالیت مجدد و رسیدن به موفقیت این حوزه بدون حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان میسر نخواهد بود لذا امیدواریم با روشن شدن دوباره چراغ نمایش کودک مدیرکل استان از این واحد حمایت کند.




مطالب مرتبط

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

برگزیده رتبه سوم زن در جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان می‌گوید: در گذشته بانوان هنرمند برای رسیدن به صحنه تئاتر با مشکلات بسیاری رو به رو بودند اما امروز راه و عرصه برای درخشش آن‌ها در صحنه نمایش هموار شده است.

|

مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است
مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی» می‌گوید: «از جشنواره تئاتر سودای عشق در مشهد تا اجرای نمایشنامه خوانی «کله پیک‌های ...

|

از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است
از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است

کارگردان نمایش "روایت‌هایی از زارا" که این روزها با نمایشنامه خوانی "کله پیک های آرژانتینی" به روی صحنه بازگشته می گوید: «پس از اتمام جشنواره تئاتر استانی بعد از مدتی استراحت به تمرین نمایشنامه خوانی و اجرای عموم "کله پیک ها یآؤژانتینی پرداختیم که این یعنی زندگی در تئاتر ...

|

مینا دلیری با «کله پیک های آرژانتینی» به تئاتر بازگشت

مینا دلیری با «کله پیک های آرژانتینی» به تئاتر بازگشت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، مینا دلیری بازیگر و کارگردان جوان سیستانی و بلوچستانی که مدتی به دلیل حضور در سریال سلمان فارسی از صحنه نمایش فاصله گرفته بود این هفته با اجرای نمایشنامه خوانی ...

|

نظرات کاربران