در حال بارگذاری ...
به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

اجرای نمایش مردمان مرد در سایت قدیم دانشگاه زابل

به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی نمایش صحنه‌ای مردمان مرد از ۱۹ فروردین امسال به مدت ۵ شب در سایت قدیم دانشگاه زابل اجرا می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار ایران تئاتر از زاهدان، به نقل از روابط‌ عمومی حوزه‌هنری سیستان و بلوچستان، ارسلان محبی اظهار کرد: نمایش صحنه‌ای مردمان مرد از ۱۹ فروردین امسال به مدت ۵ شب در سایت قدیم دانشگاه زابل اجرا می‌شود.

مسئول واحد نمایش حوزه‌هنری استان افزود: موضوع محوری این نمایش قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه السلام است اما در بخش‌هایی از این نمایش به نوع اسلام‌آوردن سیستانیان که کاملا با میل قلبی بوده، عدم لعن امیرالمومنین علیه السلام، بخش‌هایی از داستان یعقوب لیث سیستانی به عنوان عیار سیستان و موضوعات دیگری از تاریخ سیستان پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح این متن حدود ۵ سال قبل نوشته شده بود، گفت: از یک سال و نیم قبل نمایشنامه آن نوشته شده و از چهار ماه قبل شروع به تمرین کردیم که در حال حاضر آماده اجراست و به‌زودی به نمایش در خواهد آمد.

محبی یادآور شد: این نمایش تولید واحد نمایش حوزه هنری با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان است و بعد از ماه رمضان، در شهر زاهدان نیز به اجرا در خواهد آمد.

وی گفت: در این نمایش ترکیبی از بازیگران باتجربه و بازیگران جوان که در یکی دو سال اخیر عضو بدنه تئاتر استان شدند و پرورش داده واحد نمایش حوزه هنری استان هستند، حضور دارند.

مسئول واحد نمایش حوزه‌هنری استان خاطرنشان ساخت: برای نوشتن متن‌های تاریخی نیاز است که منابع تاریخی و علمی داشته باشد بنابراین از کتاب‌های معاصر و کتاب‌های تاریخی استفاده شده است.




مطالب مرتبط

مینا دلیری با «کله پیک های آرژانتینی» به تئاتر بازگشت

مینا دلیری با «کله پیک های آرژانتینی» به تئاتر بازگشت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، مینا دلیری بازیگر و کارگردان جوان سیستانی و بلوچستانی که مدتی به دلیل حضور در سریال سلمان فارسی از صحنه نمایش فاصله گرفته بود این هفته با اجرای نمایشنامه خوانی ...

|

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

برگزیده رتبه سوم زن در جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان می‌گوید: در گذشته بانوان هنرمند برای رسیدن به صحنه تئاتر با مشکلات بسیاری رو به رو بودند اما امروز راه و عرصه برای درخشش آن‌ها در صحنه نمایش هموار شده است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و سومین جشنواره تئاتر استان سیستان و بلوچستان

حامد سراوانی: جشنواره‌های تئاتر باید مستمر بمانند
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و سومین جشنواره تئاتر استان سیستان و بلوچستان

حامد سراوانی: جشنواره‌های تئاتر باید مستمر بمانند

حامد سراوانی کارگردان شرکت کننده در بخش صحنه سی و سومین جشنواره تئاتر استان می گوید: جشنواره های تئاتر سبب هم افزایی بیشتر میان هنرمندان و افزایش سطح تئاتر استان می شود لذا باید مستمر بمانند.

|

نظرات کاربران