در حال بارگذاری ...
کارگردان «لوبیا» معرفی شده از استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با ایران تئاتر

به عنوان اولین حضور امیدوارم نماینده خوبی برای استان سیستان و بلوچستان باشم

لوبیا به کارگردانی پوریا جلالوند به عنوان اثر برگزیده به دبیرخانه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از استان سیستان و بلوچستان معرفی شد. به همین بهانه خبرنگار ایران تئاتر در زاهدان با کارگردان نمایش گفت و گو پرداخته است که می‌خوانید:

در ابتدا خودتان را معرفی کنید و از سوابقتان بگویید؟

پوریا جلالوند هستم متولد 25 آذر 1374 بازیگر و کارگردان تئاتر و شروع فعالیتم از سال 1390 بوده است، از جوایزی کسب کردم می توانم به :

-جایزه ویژه بازیگری هیئت داوران دومین جشنواره ملی سردار آسمانی

-تقدیر بازیگری مرد در جشنواره خیابانی منطقه ایی

-بازیگر سوم مرد در اولین جشنواره تئاتر خیابانی نخل و هامون

-بازیگر دوم مرد در سی و یکمین جشنواره استانی سیستان و بلوچستان

-کارگردانی سوم سی و یکمین جشنواره استانی سیستان و بلوچستان

-طراحی لباس اول در سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر سیستان و بلوچستان

اشاره کنم.

اثری که به جشنواره معرفی شده حامل چه پیامی برای مخاطب هست؟

نمایش لوبیا قصه ای فانتزی از یک پسر روستایی ساده دل است که با فروش گاو و گرفتن چند لوبیا به ازای آن احساس می کند که مسیر خوش بختی و کامیابی برای او باز شده است مادرش با شنیدن این خبر عصبانی شده و لوبیا ها را به بیرون پرتاب می کند فردای آن روز درخت لوبیا سبز می شود، درخت لوبیا از نظر من نماد و نشانه سرزندگی  و امید به اینده است که می تواند همواره برای جک پول ثروت ، خوشبختی و... را به ارمغان بیاورد اما غافل از اینکه بستر بیرونی جامعه در تضاد با این رویای شیرین عمل می کند و با قضاوت  امید را تبدیل به سردرگمی ثروت راتبدیل به لجنزاری می کند که هیچ راه فراری در آن نمی شود یافت و شخصیت های دیگر بصورت ناخواسته جک را بیشتر مورد قضاوت قرار می‌دهند.  این قصه داستانی شیرین ولطیف دارد که می تواند همچنان که مخاطب را وادار به خنده می کند از سوی دیگر او را به فکر فرو ببرد  و در مواقعی بعد از دیدن و شنیدن این قصه تمام اتفاقات را با زندگی خود ارزیابی کند این امر باعث می شود قصه فقط محدود به سالن نمایش نباشد و در گوشه ذهن مخاطب زندگی کند و رشد کند و بزرگ شود .امید که هیچ امیدی ناامید نشود و کسی را مورد قضاوت قرار ندهیم.

انتخاب به عنوان برگزیده تئاتر استان و معرفی به دبیرخانه جشنواره چه اعتباری برای شما به ارمغان آورد و آیا مسئولیت شما را قبال ارتقا تئاتر استانتان سنگین کرد یا خیر؟

انتخاب به عنوان برگزیده تئاتر استان و معرفی به جشنواره فجر مسئولیت من را در قبال تئاتر استان سنگین تر کرده و راهیابی به چنین رویداد مهمی برای هنرمندان شهرستانی خیلی ارزشمند است و می تواند کمک کند هم به پیشرفت کارگردان و هم به پیشرفت بازیگرانی که در جشنواره حضور پیدا می کنند.

اگر به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کردید در زمان حضور چه مطالباتی دارید؟

اگر به امید خدا نمایش لوبیا وارد جشنواره فجر بشود هدف من این است که از آثار موجود دیدن کنم چون قطعا به پیشرفت هر کارگردانی کمک خواهد کرد.

امیدوارم بتوانم نماینده برای استان باشم و در آینده هم با تولید نمایش های بهتر و قوی بتوانم به تئاتر استان کمک کنم و چون اولین بار است که کارم به جشنواره فجر معرفی می شود اطمینان دارم که چهلمین فجر با دبیری جناب آستانه موجب رقم خوردن اتقاقات خوب برای من و گروهم و تئاتر کشور خواهد بود.




نظرات کاربران