در حال بارگذاری ...
کارگردان «تو را از من گرفتی» معرفی شده از استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با ایران تئاتر

رسالت اصلی خود را بالا بردن قدر فهم مخاطب می‌دانم

مرتضی مودی کارگرداننمایش «تو را از من گرفتی»: اگر اثر من سلیقه هیئت داوران بود به معنای این نیست که من بهترینم و اتفاقا این امر اعتبار محسوب نمی شود و در واقع یک مسئولیت سنگین برای ما در پی خواهد داشت و تلاش خواهیم کرد تا رسالت اصلی خود را که همان بالا بردن قدر فهم مخاطب از سطح عام به سطح عالی تر و درک بالا از منطق و دانش است برسانیم

مرتضی مودی‌ از جمله جوانترین کارگردانان تئاتر استان محسوب می شود متولد سی ام شهریور ماه سال شصت و چهار است  و از زمستان سال نود و دو بصورت حرفه ای زیر نظر استاد رضا خداداد بیکی و مهدی افشار قهرمان و استاد غلام پودینه و فرشته ی انصاری آموزش دید. شاید تعداد سال‌های شروع به کارش کم به نظر بیاید اما به لحاظ تعدد اجراها رزومه قابل قبولی دارد. مرتضی مولودی با نمایش «تو را از من گرفتی» به نویسندگی اکبر صادقی به عنوان اثر برگزیده به دبیرخانه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شد. به همین بهانه خبرنگار ایران تئاتر در زاهدان با کارگردان اثر به گفت و گویی پرداخته است که می‌خوانید:

انتخاب به عنوان برگزیده تئاتر استان سیستان و بلوچستان و معرفی به دبیرخانه جشنواره چه اعتباری برای شما به ارمغان آورد و آیا مسئولیت شما را قبال ارتقا تئاتر استان سنگین کرد یا خیر؟

قطعا همینطور است و ما رسالتی داریم در هنر، حالا اگر بنده سلیقه هیئت داوران بودم این مشخص کننده این نیست که من بهترینم چون دوستان من؛ عزیزانی هستند که سال‌ها در این عرصه حضور دارند و فقط در اینجا اثر بنده سلیقه هیئت داوران بوده که اتفاقا این امر اعتبار محسوب نمی شود و در واقع یک مسئولیت سنگین برای ما در پی خواهد داشت و تلاش خواهیم کرد تا رسالت اصلی خود را که همان بالا بردن قدر فهم مخاطب از سطح عام به سطح عالی تر و درک بالا از منطق و دانش است برسانیم، انشاالله که بتوانم موفق بشوم و در این مهم خود را شاگرد تک تک عزیزانی می دانم که در تئاتر ما شاغل هستند.

به طور کلی اهمیت راه یابی به جشنواره بین المللی فجر برای هنرمندان شهرستانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

هر فستیوال و جشنواره و کلا هر اتفاق یک نهایت و یک میدان بزرگ دارد که در تئاتر بزرگ تر از فجر نداریم و برای ما که در استان محروم سیستان و بلوچستان زندگی می کنیم و هر استان دیگری این یک اتفاق بزرگ و ویژه ای محسوب می شود که اگر راه پیدا کنیم بزرگ ترین دستاورد ما خواهد بود.

اگر به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کردید در زمان حضور چه مطالباتی دارید؟

همانطور که گفتم راهیابی به فجر قطعا بزرگترین دستاورد یک هنرمند محسوب می شود و مطالبه ما این خواهد بود که می توانیم تقکرات خودمان را با عزیزانی که کار آورده اند به اشتراک بگذاریم و بفهمیم که امروز در تئاتر چه اتفاقی می افتد و به چه سمتی می رود، این همان خوراک دادن به ذهن خودمان است که موجب به روز ماندن هنرمند می شود. حتی در صورت عدم توفیق در راهیابی به رسم هر سال مدت برگزاری جشنواره به تماشای آثار راه یافته به جشنواره خواهم پرداخت.




نظرات کاربران