در حال بارگذاری ...
با حضور وزیر ارشاد

پلاتوی تئاتر شهر زاهدان افتتاح شد

در افتتاحیه پلاتوی تئاتر زاهدان در مجموعه تئاترشهر ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، نصیر احمد ملازهی معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، مجتبی رضایی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان ، حمیدرضا کمیلی خواه رئیس واحد تئاتر کودک و نوجوان استان ، سعید بادینی رئیس واحد تئاتر خیابانی استان و مدیران و هنرمندان محترم شهرستان ها حضور داشتند.

به گزارش ایران  تئاتر از سیستان و بلوچستان، با حضور وزیر ارشاد سالن پلاتوی تئاتر شهر زاهدان افتتاح شد. 

در حاشیه این مراسم مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هزار نفر جزء خانواده تئاتر کشور هستند، افزود: طرح ایجاد تئاتر شهر در استان‌ها به این منظور است که مکان‌های تخصصی و ویژه‌ای برای تئاتر داشته باشیم.

حسین مسگرانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان هم گفت: پلاتوی نخل و آفتاب ظرفیت مناسبی برای اهالی نمایش است و امسال تمام تلاش خود را برای گسترش اجراهای عموم در این پلاتو و تمام سالن های مورد نیاز تئاتر، برای این هنر ارزشمند، در دستور کار خود قرار می دهیم و به سرعت عملی می کنیم.

مجتبی رضایی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان با بیان اینکه سه شرط باید برای پلاتو و سالن اجراهای تئاتر استان‌ مد نظر قرار گرفته شود ، بیان کرد: یکی اینکه تنها این سالن ها برای تئاتر استفاده شود، دوم اینکه از ۳۶۵ روز سال، ۲۵۰ روز اجرای عمومی نمایش داشته باشد و سوم کلید تئاتر شهر هر شهر در اختیار هنرمندان قرار بگیرد. 

وی در ادامه از اعلام آمادگی هنرمندان برای اجراهای عموم در تئاتر شهر خبر داد و گفت: در این طرح باید توجه ویژه ای به هنرمندانی که می خواهند اولویت را بر اجرای عموم برای مردم بگذارند، شود و به کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و کشور نیاز داریم . 

مجتبی رضایی در ادامه صحبت های خود  در مورد ایجاد این پلاتو اظهار خوش حالی کردند که بعد از مدت ها یکی از سالن‌های مجهز برای تئاتر در شهر زاهدان را دریافت کرده اند و به نکاتی اشاره کردند برای رفع ایراداتی که این سالن دارد از جمله بخشی از سقف پلاتو که خوب توجه نشده و مقداری از آن قبل از افتتاح تخریب شده و صدای فن تهویه هوا که صدایی گوش خراش به گوش تماشاچیان می رساند و نبود دیمر نور درجه یک برای اجراهای هنرمندان اشاره کردند و اشاره ای هم به سالن زنده یاد هادی فاضلی ( سالن اصلی تئاترشهر ) کردند که هنوز وضعیتی نابسامان دارد ، از نور سالن تا وضعیت گرما و سرمای سالن ، که هنرمندان در این فصل سرما با وجود بیماری های موجود ، سرمایی طاقت فرسا را تحمل می کردند.

وی یادآور شد: گروه هایی تئاتری در  استان سیستان و بلوچستان وجود دارد و ۹۵ درصد اهالی تئاتر استان با کمبودهای فراوانی به صورت فعال در حال فعالیت هستند.

 




مطالب مرتبط

مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است
مرتضی مودی بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی»:

شور و شوق مردم در سالن‌های تئاتر بی‌نظیر است

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، بازیگر نمایشنامه‌خوانی «کله پیک‌های آرژانتینی» می‌گوید: «از جشنواره تئاتر سودای عشق در مشهد تا اجرای نمایشنامه خوانی «کله پیک‌های ...

|

از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است
از روایت‌های زارا تا کله پیک‌های آرژانتینی:

زندگی در تئاتر جاری است

کارگردان نمایش "روایت‌هایی از زارا" که این روزها با نمایشنامه خوانی "کله پیک های آرژانتینی" به روی صحنه بازگشته می گوید: «پس از اتمام جشنواره تئاتر استانی بعد از مدتی استراحت به تمرین نمایشنامه خوانی و اجرای عموم "کله پیک ها یآؤژانتینی پرداختیم که این یعنی زندگی در تئاتر ...

|

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

برگزیده رتبه سوم زن در جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان می‌گوید: در گذشته بانوان هنرمند برای رسیدن به صحنه تئاتر با مشکلات بسیاری رو به رو بودند اما امروز راه و عرصه برای درخشش آن‌ها در صحنه نمایش هموار شده است.

|

نظرات کاربران