در حال بارگذاری ...
درخشش هنرمندان سیستان و بلوچستان در جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی»

نمایش «آشوبگران» به نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی جوایز را درو کرد

نمایش آشوبگران در خصوص معضلات و مشکلاتی است که سیستان این روزها با آن دست و پنجه نرم می کند، از خشکسالی گرفته تا بادهای ۱۲۰ روزه و قاچاق سوخت و بیکاری جوانان و همچنین نابودی دریاچه هامون و بسته شدن راه آب رودخانه هیرمند توسط بند کمال خان مواردی هست که در این نمایش به آن پرداخته شده است.

به گزارش تئاتر سیستان و بلوچستان نمایش آشوبگران در خصوص معضلات و مشکلاتی است که سیستان این روزها با آن دست و پنجه نرم می کند، از خشکسالی گرفته تا بادهای 120 روزه و قاچاق سوخت و بیکاری جوانان و همچنین نابودی دریاچه هامون و بسته شدن راه آب رودخانه هیرمند توسط بند کمال خان مواردی هست که در این نمایش به آن پرداخته شده است.

این نمایش که با هنرنمایی ۶ بازیگر به روی صحنه رفت توانست در چندین بخش جوایز مختلفی را در جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی کسب کند. اجرایی تاثیر گذار که حکایت از مشکلات عدیده مردم سیستان و بلوچستان داشته و توانست نظر مثبت تماشاگران را به خود جلب نماید.

هیئت داوران پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» متشکل از «حسین مسافر آستانه»،«فرهاد قائمیان» و «عباس ملازینلی»،برگزیدگان بخش‌های موسیقی،بازیگر مرد،بازیگر زن،ایده نمایش و متن،طراحی فضای نمایش،کارگردانی و اثر حائز جایزه بخش ویژه داوران را به این شرح معرفی کردند:

در بخش موسیقی:

از بین نامزدهای اعلامی،لوح تقدیر،جایزه نقدی و تندیس جشنواره به «علی خاتمی» برای نمایش «قاصد» اهدا شد و از «محمد نادری» به خاطر موسیقی نمایش «سونات آخر پشت خط حامل» تقدیر به عمل آمد.

در بخش بازیگر مرد:

از «سید محمدمیکائیل حسینی» بازیگر خردسال نمایش «بی سر و زمین» تقدیر شد. در این بخش «سیدپویا امامی» برای بازی در نمایش‌های «۲۵ متر آرزو» و «قاصد» و «محمدامین اسماعیلی» بازیگر نمایش «نبش کوچه بن بست» به طور مشترک سوم شدند.

جایزه دوم این بخش به طور مشترک به «احمد صمیمی» و «امین وحیدپور» بازیگران نمایش «دومینو» اختصاص یافت و «سامان شکیبا» برای بازی در نمایش «حباب زیر آب» رتبه اول را کسب کرد و لوح تقدیر،جایزه و تندیس جشنواره به وی اهدا شد.

در بخش بازیگر زن:

از «آدرینا عالم رجبی» بازیگر خردسال نمایش «چندخوان» تقدیر به عمل آمد و «نرگس خاکسار» برای نمایش «نبش کوچه بن‌بست» و «ساغر کیخا» بازیگر نمایش «آشوبگران» به طور مشترک رتبه سوم را به دست آوردند. «مارال ایزدبخش» برای بازی در نمایش «۲۵ متر آرزو» رتبه دوم را کسب کرد و «مهرنوش مقیمی» به خاطر بازی در نمایش «بی سر و زمین» رتبه اول این بخش را به دست آورد.

در بخش ایده نمایش و متن:

«نورا لک» برای نمایش «سونات آخر پشت خط حامل» و «مهدی صالحیار» برای نمایش «نان» رتبه سوم را کسب کردند،«سعید بادینی» به خاطر ایده نمایش «آشوبگران» و «بهناز زحمتکش» برای نمایش «بی سر و زمین» مقام دوم را به دست آوردند و رتبه اول این بخش به همراه لوح تقدیر، جایزه و تندیس جشنواره به «جلال حسنوند» برای نمایش «حباب زیر آب» اهدا شد.

در بخش طراحی فضای نمایش:

«سعید بادینی» به خاطر نمایش «آشوبگران» برگزیده شد و رتبه برتر به «مهدی حبیبی» برای نمایش «نبش کوچه بن‌بست» اختصاص یافت.

بخش جایزه ویژه هیئت داوران:

در این بخش نمایش «حیاط خانه ما» کاری از «وحید خسروی» به دلیل بهره‌مندی از خلاقیت نمایشی و توجه به تأثیر آموزشی کودک و نوجوان و تدبیر در پرداخت متن نمایشنامه،بازیگری،کارگردانی،طراحی صحنه و موسیقی تقدیر شد.

رتبه اول بخش کارگردانی:

به «علیرضا شمس» برای نمایش «حباب زیر آب» تعلق گرفت و «سعید بادینی» برای نمایش «آشوبگران» و «احمد صمیمی» با نمایش «دومینو» رتبه دوم را کسب کردند و رتبه سوم این بخش نیز به «بهناز زحمتکش» برای نمایش «بی سر و زمین» و «سیدپویا امامی» برای نمایش «۲۵ متر آرزو» اختصاص یافت.

 




مطالب مرتبط

«شجاع دل» در فجر اجرا می‌شود

«شجاع دل» در فجر اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سیستان و بلوچستان، نمایش «شجاع دل» به عنوان نماینده استان در بخش خیابانی جشنواره چهل و دوم فجر امسال اجرا خواهد رفت. کارگردان این نمایش گفت: «این نمایش مردی را ...

|

اجرای نمایش «یادنامه» در زاهدان

اجرای نمایش «یادنامه» در زاهدان

نمایش «یادنامه» با محوریت گرامی‌داشت هنرمندان فقید سیستان و بلوچستان، شنبه و یکشنبه (26 و 27 اسفند) در زاهدان اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران