در حال بارگذاری ...
دبیر جشنواره تئاتر خیابانی عیاران:

نمایش های خیابانی با استقبال خوب مردم مواجه شد

دبیر جشنواره استانی تئاتر خیابانی عیاران گفت: نمایش های خیابانی با استقبال بسیار خوب مردم عزیز سیستان و بلوچستان مواجه شد، مردم پس از افطار در محل اجرا دور هم جمع می شدند و از دیدن تئاتر خیابانی لذت می‌بردند، تیم داوری در شهرهای مختلف حاضر شدند و نمایش ها را ارزیابی کردند و در نهایت نتایج داوری جمع بندی شد، آخر فروردین اختتامیه جشنواره برگزار می شود و از برگزیدگان و هنرمندان تئاتر خیابانی تقدیر خواهد شد.

سعید بادینی  در گفت و گو با خبرنگار ایران تئاتر در زاهدان اظهار داشت: جشنواره تئاتر خیابانی عیاران با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی با موضوعات طلاق، اعتیاد، فضای مجازی، بیکاری، سوخت بری و … برگزار شد، فراخوان جشنواره اسفند پارسال انتشار یافت و مقرر شد تا گروه های فعال تئاتر، آثار خود را تا فروردین امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: پس از دریافت آثار ارسالی، بازبین ها آثار ارسالی را ارزیابی کردند که در نهایت ۱۴ اثر به جشنواره راه پیدا کرد که  این آثار از شهرهای زاهدان، زابل، زهک، ایرانشهر، بمپور، سراوان، مهرستان، گلشن و سیب و سوران به جشنواره ارسال شدند.
دبیر جشنواره تئاتر عیاران ادامه داد: برای اینکه فرهنگ تئاتر خیابانی در جامعه نهادینه شود و میزان تاثیر گذاری این نمایش ها در میان مردم افزایش یابد، به گروه ها اعلام کردیم که پیش از داوری آثار، در شهرهای خودشان پنج اجرای نمایش داشته باشند. برای مثال در شهر زاهدان پنج نمایش خیابانی در پارک فرهنگیان و میدان سربازان گمنام امام زمان (عج) اجرا شد.
وی تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی باعث اشاعه فرهنگ و هنر در میان مردم می شود.

 این جشنواره با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان و شهرداری منطقه ۴ برگزار شد.




مطالب مرتبط

«شجاع دل» در فجر اجرا می‌شود

«شجاع دل» در فجر اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سیستان و بلوچستان، نمایش «شجاع دل» به عنوان نماینده استان در بخش خیابانی جشنواره چهل و دوم فجر امسال اجرا خواهد رفت. کارگردان این نمایش گفت: «این نمایش مردی را ...

|

مینا دلیری با «کله پیک های آرژانتینی» به تئاتر بازگشت

مینا دلیری با «کله پیک های آرژانتینی» به تئاتر بازگشت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، مینا دلیری بازیگر و کارگردان جوان سیستانی و بلوچستانی که مدتی به دلیل حضور در سریال سلمان فارسی از صحنه نمایش فاصله گرفته بود این هفته با اجرای نمایشنامه خوانی ...

|

گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

صادق سهرابی: توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای ضایع‌کننده حق هنرمندان بود
گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

صادق سهرابی: توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای ضایع‌کننده حق هنرمندان بود

صادق سهرابی، کارگردان نمایش صحنه‌ای «مچ مدگ ابدمان» توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای را باعث ضایع شدن حق بسیاری از هنرمندان دانست و گفت این رویداد هنری برای شهرها و مناطق کم‌برخودار جای امید و محلی برای یک اتفاق خوب است.

|

نظرات کاربران