در حال بارگذاری ...
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان:

باتوجه به شیوع بیماری کرونا هیئت داوران برای تماشای آثار به شهرستان ها می‌روند

از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره تعداد ۹ اثر به جشنواره راه پیدا کردند که به ترتیب دو اثر از شهرستان زابل، پنج اثر از شهرستان زاهدان، یک اثر از شهرستان سراوان و یک اثر از شهرستان کنارک می باشند.

به گزارش ایران تئاتر از سیستان و بلوچستان، عبدالسلام بلوچزاده معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره تعداد 9 اثربه جشنواره راه پیدا کردند که به ترتیب  دو اثر از شهرستان  زابل ، پنج اثر از شهرستان زاهدان ، یک اثر از شهرستان سراوان و یک اثر از شهرستان  کنارک می باشند. با توجه به شیوع بیماری کرونا آثار در شهرستان ها داوری و هیئت داوران به شهرستان ها عزیمت می نمایند.

وی در ادامه افزود: داوری و اجراها از بیست و یکم ماه جاری آغاز گشته و دو کار سکوت مرگ به کارگردانی حامد سراوانی و دلفین به کارگردانی نگار امیری در شهرستان زابل اجرا و داوری گردید. شنبه بیست و دوم نیز خاطره اما خاکستر به کارگردانی ویدا داودی در زاهدان اجرا و داوری گردید.روز یک شنبه بیست و سوم آبان دو کار به ترتیب گلزخم به کارگردانی محدثه مهرپویان و تو را از من گرفتی به کارگردانی مرتضی مودی در پلاتوی تئاتر شهر زاهدان به روی صحنه رفت.در ادامه برنامه اجرایسی و یکیمن جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان روز دوشنبه نیز دو اثر دیگر به نام های هتل کالیفرنیا به کارگردانی سحر صفایی و لوبیا به کارگردانی پوریا جلالوند در زاهدان به صحنه اجرا خواهند می رود و روز سه شنبه، پاییز آخر به کارگردانی سینا مرزبان در شهرستان سراوان بر روی صحنه خواهد رفت؛ همچنین در آخرین روز اجراها نمایش جنگ به کارگردانی «آقایی» روز چهارشنبه در شهرستان کنارک اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است آیین اختتامیه و اعلام برگزیدگان و تجلیل از هنرمندان روز پنج شنبه مورخ بیست و هفتم آبان ماه ساعت ۱۸ در محل سالن اصلی تئاتر شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

 




مطالب مرتبط

مینا دلیری با «کله پیک های آرژانتینی» به تئاتر بازگشت

مینا دلیری با «کله پیک های آرژانتینی» به تئاتر بازگشت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، مینا دلیری بازیگر و کارگردان جوان سیستانی و بلوچستانی که مدتی به دلیل حضور در سریال سلمان فارسی از صحنه نمایش فاصله گرفته بود این هفته با اجرای نمایشنامه خوانی ...

|

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

ستاره بولاقی: عرصه تئاتر برای بانوان هنرمند هموار شده است

برگزیده رتبه سوم زن در جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان می‌گوید: در گذشته بانوان هنرمند برای رسیدن به صحنه تئاتر با مشکلات بسیاری رو به رو بودند اما امروز راه و عرصه برای درخشش آن‌ها در صحنه نمایش هموار شده است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و سومین جشنواره تئاتر استان سیستان و بلوچستان

حامد سراوانی: جشنواره‌های تئاتر باید مستمر بمانند
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و سومین جشنواره تئاتر استان سیستان و بلوچستان

حامد سراوانی: جشنواره‌های تئاتر باید مستمر بمانند

حامد سراوانی کارگردان شرکت کننده در بخش صحنه سی و سومین جشنواره تئاتر استان می گوید: جشنواره های تئاتر سبب هم افزایی بیشتر میان هنرمندان و افزایش سطح تئاتر استان می شود لذا باید مستمر بمانند.

|

نظرات کاربران