در حال بارگذاری ...
باحضورمدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان سیستان وبلوچستان معرفی شد

باحضورمدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان روسای اسبق وجدیدانجمن هنرهای نمایشی استان سیستان وبلوچستان تودیع ومعارفه شدند

به گزارش تئاتر استان سیستان و بلوچستان: مراسم تودیع و معارفه رؤسای انجمن نمایش استان با حضور مسگرانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ملازهی معاون هنری و سینمایی، جمعی از پیشکسوتان و فعالیت تئاتر استان روز پنجشنبه مورخه 16/12/97 در محل تالار دالاهو برگزار شد.

در آغاز جلسه علیرضا سلمان نژاد گزارش از 3 سال تصدی ریاست انجمن نمایش استان ارائه و از همه فعالین تئاتر استان تقدیر بعمل آورد.

در ادامه ملک جمشیدی نایب رئیس و مسئول شورای راهبردی نمایش استان به ارائه عملکرد 3 ساله انجمن نمایش استان پرداختند.

ایشان در سخنان خود به مدیریت شورایی و تفکر اجرا محور در طول 3 ساله اشاره و فرمودند. از مهمترین اقدامات انجام شده تشکیل شوراهای طرح اجرای عمومی، شورای سیاست گزاری تئاتر استان، شورای نویسندگان، شورای اجرایی جشنواره ها و برنامه ها باحضور حد اکثری و با استفاده از خرد جمعی در راستای توسعه نمایش استان ،تولید و تأمین مالی 67 نمایش و اجرای عموم در دو طرح 7 ماهه در سطح استان، برگزاری کارگاه های آموزشی در 6 دوره مقدماتی و تخصصی، ارائه طرح های جامع به مرکز هنر های نمایشی کشور، تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان، راه اندازی اولین فستیوال نمایش های خیابانی استان، جشنواره نمایشنامه خوانی و برگزاری جشنواره های تئاتر استانی در دو بخش خیابانی و صحنه ای، فعال سازی گروه های نمایشی سطح استان و بالاخص شهر هایی که از تئاتر فاصله گرفته بودند، توجه جدی به جوانان و نوجوانان که منجر به انتخاب آثار جهت حضور در فجر کشوری گردید، حمایت های مادی و معنوی از نویسندگان و دهها برنامه دیگر.

در ادامه سخنان ایشان، مسگرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های مجدانه رئیس و تیم کاری قبلی انجمن نمایش استان در سخنانی به اهمیت مشارکت و همکاری و همیاری در اجرای طرح های مهم و ماندگار در استان اشاره کردند و از مدیریت در انجمن نمایش بعنوان فرصتی برای توسعه و ترویج و رشد و بالندگی نمایش استان نام بردند، ایشان در ادامه سخنان، از تیم جدید هیئت مدیره انجمن نمایش استان خواستند تا اولویت کاری آن ها ضمن مشارکت جمعی در برنامه ها، تئاتر استان را به سوی تئاتر علمی، پژوهشی با رویکردی جدید تمام هم و غم خود را با بکار گیرند.

و با ارائه طرح های مهم عملیاتی خصوصاً در حوزه آموزش و تولید و اجرا، فضای جامعه را با اهمیت دیدن نمایش آشنا کنید، ایشان از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان، پشتیبان و حامی هنرمندان یاد کرده و گفته آنچه را که در قالب طرح های اجرایی به اداره ارائه گردد ضمن مشارکت سایر دستگاه ها زمینه حمایت همه جانبه آن را فراهم خواهیم نمود. ایشان از هیئت مدیره جدید خواستند تا در هر فصل یک نشست هم اندیشی با همه خانواده تئاتر استان برگزار نماید.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود از هیئت مدیره جدید خواستند تا مطالبه گر باشند و طرح ها و برنامه های خود را بطور جدی پیگیری نمایند تا حاصل آن رشد و بالندگی هنر تئاتر در کشور و استان باشد.

در پایان دغدغه بنده طی این مدت به روز بودن هنرمندان تئاتر، آشنایی با مفاهیم و رشته و رشد کمی و کیفی آثار و نزدیک شدن به تئاتر کشور بوده و در این خصوص متأسفانه هنوز راضی نیستم و از همه هنرمندان نمایش می خواهم در این راستا با جدیت گام بردارند.

در ادامه جلسه از آقایان علیرضا سلمان نژاد رئیس اسبق، فرهاد ملک جمشیدی نایب رئیس، رضا ذهکن مسئول اجرایی و امور عمومی و الهام صدر مسئول امور اداری و برنامه ریزی انجمن با اهداء لوح تقدیر و هدایای مادی تجلیل بعمل آمد و در این مراسم حکم انتصاب جناب آقای مجتبی رضایی بعنوان رئیس انجمن نمایش استان به ایشان اهداء شد.

در پایان هر یک از هنرمندان ضمن تقدیر از گروه های قبلی آرزوی توفیق روز افزون برای هیئت مدیر جدید انجمن داشتند.

 




نظرات کاربران