در حال بارگذاری ...
آرمین ریگی:

تئاتر استان نیاز به خون تازه دارد

آرمین ریگی فعالیت در عرصه تئاتر را ازسال74 آغاز کرده است. درباره دست آوردهایش میگوید: مهمترین موفقیتم برگزیده شدن نمایشم درجشنواره تئاتردانش آموزی سراسر کشور در مردادماه 83 در شهر کرد بود ه است که در بازیگری و کارگردانی حائز رتبه شدم. البته ناگفته نماند از 83 تا 96 بخاطر نا مهربانی های اداره ارشاد و وجود مشکلات خودم را کنار کشیدم؛ اما بیکار نبوده ام. در تمام این مدت نگاهم به همه طرف هنری بوده است و کتابها و جزوات زیادی  را در زمینه بازیگری تئاتر و تلویزیون و حتی سینما مطالعه کرده ام.
وی با بیان اینکه با وجود جناب بلوچزاده کفیل اداره هیچ گروهی درسراوان برای تمرین مشکل نداشته است، درباره الزام طرح استفاده از متون نویسندگان بومی ادامه داد: من کاملا موافق با این طرح هستم. البته بطوری که بارعایت اصول تکنیکهای نویسندگی انجام گیرد که این کار بدون آموزش امکان پذیر نیست. استان ما گنجینه فرهنگ ها و تمدنهاست که ایده های بکر و فاخری را در خود گنجانده که با نگاه ویژه و متفاوت نویسندگان چیره دست بومی میتوان آثار بی همتایی حتی در سطح کشوری خلق کرد.
این کارگردان و بازیگر از اجرای نمایش بی خانمان میگوید: نمایشی که به روی صحنه بردم رئال بود و من سعی کرده بودم با یک بازی رئال و با استفاده ازتکنیکها و سبک های مدرن (استانیسلاوسکی) آن ر اپیش ببرم. این نمایش در واقع برشی از زندگی شخصی ست که اتفاقات و پستی بلندی های مسیر زندگیش را روایت میکند.
ریگی درباره انتخاب متن بی خانمان بیان میکند: من سالهاست که به طرز عجیبی به قلم استاد ناظرزاده علاقمند شدهام؛ بطوری که همه نمایشنامههای ایشان را از جمله:کنار شیر آتشنشانی،کوله بار، پنجره ای بربادها، نی لبک و بهمن را دقیق مطالعه کردهام. بسیار علاقه داشتم تا بی خانمان را به روی صحنه ببرم؛ اما بدلیل نبود کارگردان نمیتوانستم این ریسک را بکنم؛ چراکه کار وعلاقهی من فقط وفقط بازیگریست و نه کارگردانی. تا این که امسال این کار را انجام دادم و از این که مخاطبم راضی بود خوشحالم و گرفتن جایزه برایم مهم نیست.
ایشان در آخر اظهار کردند: قبلا هم گفتهام؛ تئاتر استان نیاز به خون تازه دارد که تزریق آن به رگهای تئاتر استان امکان پذیرنیست مگر مشروط به آموزش توسط اساتید سطح اول تئاتر کشور. از مسئولین میخواهم برای تغییر در تئاتر استان ازمقوله  1-آموزش، 2-آموزش و 3-آموزش به راحتی عبور نکنند.




نظرات کاربران