در حال بارگذاری ...
استاندار سیستان و بلوچستان:

قابل قبول نیست هنرمندان بزرگی در این استان گمنام باشند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قابل قبول نیست که هنرمندان بزرگی در این استان گمنام باشند که این نیاز به نقش فعال خود هنرمندان دارد.
منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی، در آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان بیان کرد: تئاتر یک هنر تمام عیار و زنده از اخلاص و نوع نگاه هنرمند به حق جامعه خویش است.
استاندار ادامه داد: خوشحالم عرض کنم رویکرد استانی در مدیریت استان یک رویکرد همه جانبه بوده است و صرفا به فیزیک و ساخت ساختمان نپرداختهایم.
وی بیان کرد: اولین رویکرد ما توجه به حق انسان بوده است که خود هنر زاییده انسان است همانطور که خداوند هنرنمایی کرده است.
استاندار گفت: آثار زینت یافته بر هر جغرافیایی از هنر خداوند است و بخشی از آن را هم به عاریه در نزد انسان قرار داده است که با خلاقیت و استعداد خویش بتواند از طریق زبان هنر توجه ها را جلب نماید و بویژه نگاه حکمرانان و دولتمردان را به حق مردم با ظرافت معطوف سازد.
هاشمی افزود: تئاتر، هنر ذکاوت، تیزبینی، مهارت و نقش آفرینی برگرفته از استعداد هنرمند را بصورت زنده به نمایش میگذارد.
وی تاکید کرد: ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری لادیز زاییده همین نگاه است، مجری این پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان با حمایت شهردار، شورای شهر وقت و فرماندار به سرانجام رسید که باید ادامه پیدا کند.
هاشمی ادامه داد: بخش خصوصی می تواند بسیاری از نیازها را با توجه به اشتیاق و میل جامعه، با نقش آفرینی به مردم عرضه کند.
وی اظهار کرد: مدیران تصمیم گیر و روسای انجمن های نمایشی باید هنر ارتباط خود را توسعه بدهند.
استاندار افزود: هنر ارتباط و داشتن توانایی برقراری تعامل یک ضرورت است لذا هنرمندان بعنوان بخشی از نمایندگان افکار فعال جامعه همچون ورزشکاران و دانشگاهیان باید پیشتاز ایفای نقش موثر در عرصه ملی برای استان باشند.
وی گفت: عصر آن گذشته است که همه نقشها بر عهده دولت ها باشد، امروز عصر ساختن با مشارکت ملت و دولت در کنار هم با لحاظ نوع ضرورت‌ها است.
هاشمی خاطرنشان کرد: لازمه توسعه، توسعه فکر، ارتباط و درک متقابل با قبول کثرت و تنوع زیستن است.




نظرات کاربران