در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی

آیین پایانی دومین جشنواره منطقه ایی تئاتر خیابانی طلوع سیستان و بلوچستان برگزار شد

با معرفی برگزیدگان، آیین پایانی دومین جشنواره منطقه ایی تئاتر خیابانی طلوع پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت در تئاتر شهر زاهدان برگزار شد.

به  گزارش تئاتر سیستان و بلوچستان، دومین  جشنواره نمایش خیابانی منطقه ای طلوع، با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، معاونت امور سیاسی و اجتماعی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولین، اساتید و هنرمندان تئاتر استان برگزار شد.

در این برنامه علاوه بر تقدیر از برگزیدگان جشنواره منطقهایی نمایش خیابانی طلوع از هنرمندان فعال تئاتر  چهار دهه استان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری  سیستان وبلوچستان در این مراسم گفت: زبان هنر زبان جذاب وتاثیرگذاری است که می تواندپیام های بسیاری را به زیبایی منتقل  کند.

علی زینی وند افزود:به دلایل فراوانی، بحث آسیب های اجتماعی در این استان از سایر استان ها جدی تر است وآسیب های اجتماعی بر پیکره اجتماع یک جراحت سختی است، که هیچ بخشی از جامعه از گزند آن در امان نیست.

وی ادامه داد هنر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش به سزایی دارد، در صورتی که هنر مورد تشویق قرار گیرد ومنابع مالی به کمک آن ها بیاید در کاهش آسیب ها بسیار تاثیر گذار است.

معاون سیاسی واجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت:با تغییر دیدگاه ها به چهره واقعی وزیبای استان،در صورت سرمایه گذاری در حوزه هنر می توان فضای مثبت را  ایجاد و سیستان و بلوچستان حتی به عنوان استان معین نسبت به بعضی از استان های کشور می تواند  پیش قدم باشد.

دکتر شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در این مراسم گفت:آماده برگزاری طرح پویش تئاتر کشور ( با رویکرد آموزش درازمدت) و اجرای طرح رپرتوار تئاتر کشور ( با رویکرد اجرای گروه های حرفه ایی کشور در استان و گروههای تئاتر استان در سایر استان های کشور ) از همین تابستان  در استان سیستان و بلوچستان  هستیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یک رخداد تئاتری در سطح ملی در استان پر ظرفیت سیستان و بلوچستان ضروری است افزود: از برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی ایران شهر  در استان حمایت میکنیم.

حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی طلوع با آسیب های اجتماعی یکی از ضرورت های فرهنگی و هنری استان است.

اجرای 23 اثر نمایشی به مدت یک هفته  در سراسر استان اتفاق تأثیرگذار می باشد که به همت معاونت امور سیاسی و امنیتی استانداری، امور اجتماعی استانداری ، انجمن هنرهای نمایشی و امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد که امیدواریم در سال آینده در سطح ملی برگزار گردد.

در پایان این مراسم با اهدای جوایز و تندیس جشنواره به برگزیدگان نمایش خیابانی طلوع در رشته های (بروشور، لباس، صحنه، بازیگری مرد، بازیگری زن، کارگردانی و نمایشنامه نویسی) تقدیر به عمل آمد.

 و سه گروه منتخب به ترتیب زیر معرفی شدند: گروه منتخب رتبه سوم نمایش «هشتگ من و عشقم» از زاهدان، گروه منتخب رتبه دوم نمایش «جفت شش» از زابل و گروه منتخب رتبه اول نمایش «بیف استراگانف با طعم قلیان» از جیرفت.

 




نظرات کاربران