در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی در زاهدان مطرح کرد:

اجرای طرح پویش تئاتر ایران در سیستان و بلوچستان

نشست صمیمی مدیرکل هنرهای نمایشی کشور با هنرمندان، اساتید، پیشکسوتان و فعالان تئاتر استان سیستان و بلوچستان پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت در سالن اجتماعات تئاتر شهر زاهدان برگزار شد.

به گزارش تئاتر استان سیستان و بلوچستان،  شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی کشور،  دکتر بهداروند، مشاور عالی مدیرکل و عضو مرکزی شورای ارزیابی و نظارت بر نمایش کشور،  حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، مهدی حاجیان مسئول امور جشنواره های مرکز هنرهای نمایشی کشور  و ملازهی معاون هنری و سینمایی اداره کل استان با جمعی از هنرمندان تئاتر استان و روسای ادارات شهرستان های استان دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست هنرمندان تئاتر از کمبودها، مشکلات، نبود زیر ساخت مناسب، عدم آموزش مستمر و استاد محور به همراه تولید و اجرای اثر و همچنین فقدات جریان اجرای عمومی نمایش به همراه گیشه در سطح استان و بیمه هنرمندان و نبود بعضی از خدمات صندوق اعتباری هنر برای هنرمندان نمایش، سخن گفتند.

پس از ارائه توضیحاتی توسط  مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و ملازهی معاون هنری و سینمایی این اداره کل، شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی کشور به شرح مسایل پرداخت و  گفت: خیلی جدی  به  بررسی و پیگیری مواردی که قابل انجام باشند می پردازیم تا به هر نحو که می‌توانیم به رشد و اعتلای تئاتر استان کمک کنیم.

وی در  همین راستا به اجرای طرح پویش تئاتر ایران در استان اشاره کرد و گفت: به منظور ارتقای سطح دانش و مهارت هنرمندان تئاتر استان، از اساتید مجرب برای حضور طولانی مدت در شهرهای استان  دعوت می‌کنیم تا  آموزش به همراه تولید و اجرای اثر  داشته باشند.

کرمی همچنین اجرای طرح رپرتوار تئاتر در راستای پویا نمودن اجرا های عمومی نمایش و نهادینه کردن گیشه در استان را اقدامی موثر دانست و گفت: با دعوت از گروه های حرفه ایی، فاخر و تماشاگر پسند تهران و سایر استان در زاهدان و سایر شهرستان ها و همینطور دعوت از گروه های نمایش استان به تهران و سایر استان ها این طرح اجرایی خواهد شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی  با بیان این مطلب که به دستور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به استان سیستان و بلوچستان تکلیف  من هست، برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی ایران شهر در استان را از ضرورت های تئاتر کشور دانست و تاکید کرد که  از آن با تمام قدرت حمایت خواهیم کرد.




نظرات کاربران